| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MBS0052018332 | ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYGULAMA | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4.00 |
Lisans
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına öğrencilerin özelliklerini dikkate alarak temel öğretimi bireyselleştirme ve uygulama becerileri kazandırmaktır.
| 1 | Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamalarının tanımını ve tarihini, özel eğitim ortamlarını ve yerleştirme seçeneklerini açıklar. |
| 2 | Kaynaştırma uygulamalarının yasal dayanaklarını açıklar. |
| 3 | Kaynaştırma uygulamalarında sık karşılaşılan özel gereksinimli öğrencilerin genel özelliklerini söyler. |
| 4 | Kaynaştırma uygulamalarında yer verilen fiziksel uyarlamaları öğretimsel uyarlamaları açıklar. |
| 5 | Eğitsel Değerlendirme İstek Formu ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlar. |
| 6 | Kaynaştırma uygulamalarında yer verilen fiziksel uyarlamaları açıklar. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler: müfredata dayalı değerlendirme, kaba değerlendirme, ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama, değerlendirmede uyulması gereken kurallar; uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamaları tanımı ve tarihçesi, özel eğitim ortamları ve yerleştirme seçenekleri. | ||
| 2 | Kaynaştırma uygulamaları yasal dayanakları. | ||
| 3 | Kaynaştırma öğrencilerinin genel özellikleri | ||
| 4 | Kaynaştırma öğrencilerinin genel özellikleri | ||
| 5 | Başarılı kaynaştırma uygulaması için gerekli unsurlar. | ||
| 6 | Kaynaştırma uygulamalarında Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının hazırlanması (BEP) | ||
| 7 | Kaynaştırma uygulamalarında Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının hazırlanması (BEP) | ||
| 8 | Arasınav | ||
| 9 | Fiziksel Uyarlamalar | ||
| 10 | Öğretimsel uyarlamalar (Amaç Uyarlamaları) | ||
| 11 | Öğretimsel uyarlamalar (Sunum Uyarlamaları) | ||
| 12 | Öğretimsel uyarlamalar (Sunum Uyarlamaları) | ||
| 13 | Öğretimsel uyarlamalar (Değerlendirme Uyarlamaları) | ||
| 14 | Final Sınavı |
Sucuoğlu, B., ve Kargın, T. (2006), İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları Yaklaşımlar Yöntemler Teknikler, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları Avcıoğlu, H. (2015). A’dan Z’ye BEP bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
| Final Sınavı | 1 | 70 | 70 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 110 | ||
| [PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
| [OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
| [OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
| [OC] 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| [OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| [OC] 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| [OC] 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |