GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OAEZ2042018332 ERKEN ÇOCUKLUKTA OYUN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ Ders 2 4 3.00

Lisans


Türkçe


Bu derse katılanların, erken çocukluk döneminde oyunun çocuğun en temel haklarından biri olduğu bilgisinden hareketle, oyunla ilgili özellikleri, kuramları, oyunun bütünleştirici gücünü fark etmeleri ve bu doğrultuda oyunla çeşitli gelişim alanları arasındaki önemli ilişkiyi kavrayarak gelecekteki öğretmenlik yaşantılarında özellikle serbest oyuna yeterli değeri vererek her türden oyun etkinliklerine uygulamalarında daha sıklıkla yer vermeleri amaçlanmaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Nalan ARABACI


1 Öğrenciler, oyunun özelliklerini tanımlar ve erken çocukluk dönemindeki hayati önemini açıklar.
2 Öğrenciler, tarihsel süreç içinde oyuna ilişkin görüşleri ve oyunla ilgili kuram ve yaklaşımları açıklar.
3 Öğrenciler, gelişime bağlı oyun aşamalarını açıklar.
4 Öğrenciler, sembolik, kurallı, iş birliğine dayalı, rekabetçi ve açık havada oynanan oyun türlerinin çocuğun çeşitli gelişim alanları üzerindeki etkilerini açıklar.
5 Öğrenciler, oyun ve yaratıcılık arasındaki ilişkiyi açıklar. Ayrıca, oyun aracılığı ile uyum ve davranış sorunları ile gelişimsel yetersizlikleri bulunan çocukların öğrenme yaşantılarının desteklenmesinde oyunun rolünü açıklar.
6 Öğrenciler, oyun ortamının, materyallerinin ve sürecinin çocuğu tanıma ve değerlendirme bağlamındaki önemini ve rolünü açıklar. Bu bağlamda, oyun etkinliği planlama, oyun sırasında gözlem yapma ve kayıt tutma ile ilgili süreçleri açıklar.
7 Öğrenciler, oyun aracılığı ile çocuğun gelişim alanlarını destekleyecek ortam düzenleme, materyal hazırlama vb. oyunla ilgili eğitsel çalışmaları planlayarak değerlendirir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu derste, oyunla ilgili tanımlar ve özellikler, oyun sürecine olumlu veya olumsuz etki eden faktörler, oyunla ilgili kuramlar ve tarihsel süreç içinde oyun kavramına ilişkin bakış açısı vb. konularında bilgi kazanılacaktır. Ayrıca bu ders aracılığı ile çocukların çeşitli gelişim alanları üzerinde oyunun etkisine yönelik bilgi elde edilecektir. Oyun ve yaratıcılık arasındaki ilişki, oyunda yaratıcılığı ve diğer gelişim alanlarını destekleyebilecek uygun materyallerin neler olduğu ve uygun oyun ortamının düzenlenmesi ile ilgili bilgi kazanılarak, okul öncesi dönemde bulunan çocuklara yönelik etkinlik planı hazırlanması ve uygulanmasına yönelik teorik bilgi ve deneyimler kazanılacaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 1. Ders içeriği, bilgi kaynakları, dersin işleniş ve değerlendirme süreçleri hakkında bilgilendirme.
2 Çocuk hakları bağlamında erken çocukluk dönemi eğitiminde oyunun tanımı ve önemi, oyunla ilgili makale ve oyun sunumu.
3 Oyuna ilişkin özellikler, oyunla ilgili makale ve oyun sunumu.
4 Çocukluk tarihinde eğitimcilerin oyun algısı, oyuna ilişkin görüşleri, oyunla ilgili makale ve oyun sunumu.
5 Oyunla ilgili kuramlar, oyunla ilgili makale ve oyun sunumu.
6 Yaratıcılık, bilişsel ve dil gelişiminde oyunun rolü, oyunla ilgili makale ve oyun sunumu.
7 Sosyal-duygusal gelişimde oyunun rolü, oyunla ilgili makale ve oyun sunumu.
8 Beden ve hareket gelişiminde açık hava oyunlarının rolü, oyunla ilgili makale ve oyun sunumu.
9 ARA SINAV
10 Uyumsuz davranışların oyun ortamında eğitimi, oyunla ilgili makale ve oyun sunumu.
11 Gözlem yoluyla çocukların oyunlarını izleme, kayıt tutma, rapor hazırlama, oyunla ilgili makale ve oyun sunumu.
12 Farklı gelişen çocuklarda oyun yoluyla eğitim, oyunla ilgili makale ve oyun sunumu.
13 Hastanede oyun, oyunla ilgili makale ve oyun sunumu.
14 Çocuğa uygun oyun ortamının özellikleri ve uygun oyun materyalleri, oyunla ilgili makale ve oyun sunumu.
15 Genel değerlendirme

Aksoy, A. B., & Çiftçi, H. D. (2015). Erken çocukluk döneminde oyun. Pegem Akademi Yayıncılık. Johnson. J., Chrisitie, J., & Wardle, F. (2005). Play, development, and early education. Boston, MA: Pearson. Sevinç, M., (2005). Çocuk gelişiminde ve eğitiminde oyun, İstanbul: Morpa Yayınları. Özçelik, N.(2005). Çocuklarla oyun atölyesi, İstanbul: Morpa Yayınları. Özdoğan, B.(2000). Çocuk ve oyun, Ankara: Anı Yayınları. Öztürk, A. (2001). Okul öncesi eğitimde oyun, İstanbul: Esin Yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Beyin Fırtınası 7 2 14
Bireysel Çalışma 7 2 14
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 10 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 3 21
Toplam İş Yükü (saat) 82

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7
[OC] 1 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 2 5 4 4 4 5 4 4
[OC] 3 5 5 5 5 4 4 5
[OC] 4 5 4 5 5 4 5 5
[OC] 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 6 4 4 4 4 4 4 4
[OC] 7 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek