Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OEM3032013332 | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I | Ders | 3 | 5 | 5.00 |
Lisans
Türkçe
Okul öncesi eğitim programında kullanılan kazanım ve göstergeler, farklı yöntem ve teknikleri incelemek ve yıllık, günlük, etkinlik planları üzerinde çalışarak öğrencilere bu yöntem ve tekniklerin nasıl kullanılabileceklerini, sınıf ortamının ve materyallerin nasıl düzenleneceğini ve değerlendirmenin nasıl yapılacağını göstermek.
Yrd. Doç. Dr. Nalan ARABACI
1 | Eğitim programlarının temel bileşenlerini ve özelliklerini sıralar. |
2 | Okul öncesi eğitim programının temel özelliklerini açıklar. |
3 | Okul öncesi programının bileşenlerini tartışır. |
4 | Okul öncesi programında öğretmenin yerini açıklar. |
5 | Okul öncesi eğitimde öğrenme sürecinin nasıl planlanması gerektiğini açıklar. |
6 | Planlama yapılırken dikkat edilmesi gereken temel ilkeleri açıklar. |
7 | Okul öncesinde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerini sıralar. |
8 | Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl kullanılacağını tartışır. |
Yok
Yok
Okul öncesi eğitim programında kazanım ve göstergeler, yıllık, günlük ve etkinlik planlarının hazırlanması; eğitim programlarının değerlendirilmesi, okul öncesinde eğitim ortamları, materyal kullanımı, okul öncesi eğitimde kullanılabilecek öğretim yöntemleri ve teknikler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin İşleniş Yönteminin Tartışılması, Uygulama İlkeleri, Değerlendirme, Yapılacak Etkinlikler | ||
2 | Eğitim Programının Tanımı, Temel İlkeler, Program Geliştirme Yaklaşımları, Programın Ögeleri | ||
3 | Okul Öncesi Programının Dayandığı Kuramsal Temeller | ||
4 | Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanan Program Özellikleri, İlkeleri | ||
5 | Okul Öncesinde Programın Gelişimsel Süreci, Programın Bileşenleri Gelişim Özellikleri Kazanım ve Göstergeler Çevre Düzen | ||
6 | Uygulama ve Değerlendirme Aile katılımı | ||
7 | Okul Öncesi Programda Öğretmenin Yeri-Öğretmenin Özellikleri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Eğitimin Planlanması, Eğitim Planları | ||
10 | Okul Öncesinde Plan Türleri, Aylık Plan, Günlük Akış, Etkinlikler | ||
11 | Etkinlikler ve Plan Örneklerinin İncelenmesi | ||
12 | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||
13 | Okul Öncesinde Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri Drama, Müzik, Oyun, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Kavram Haritaları | ||
14 | Okul Öncesinde Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri Analojiler, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Alan Gezileri ve Gözlem, Gösteri, Öyküleştirme | ||
15 | Final |
2006 okul öncesi eğitim programı, 2012 okul öncesi eğitim programı MEB. Sönmez V. (1999) Program geliştirmede Öğretmen Elkitabı. Ankara. Kandır, A., Aral, N., Can-Yaşar, M. (2012) Okul Öncesi Eğitim ve Okul Öncesi Eğitim Programı. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Kandır, A., Özbey, S.,İnal, G. (2010) Okul Öncesi Eğitimde Program (1) Kuramsal Temeller. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul. Kandır, A. (2010) Okul Öncesi Eğitimde Program (2) Yıllık ve Günlük Plan Örnekleri. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul. Kandır, A., Temel, Z. F., Erdemir, N., Çiftçibaşı, H. (2003) Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı ve Program Örnekleri. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul. Kandır, A., Kurt, F. (2010) Proje Temelli Okul Öncesi eğitim Programı. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul. - Bilen, Mürüvvet. (1993).
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 7 | 7 | 49 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Beyin Fırtınası | 12 | 2 | 24 |
Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 144 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 6 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 7 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |