Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OEA2052013332 | YARATICILIK VE GELİŞTİRİLMESİ | Ders | 2 | 3 | 5.00 |
Lisans
Yaratıcılık kavramını ve yaratıcı düşünceyi tanımlamak, oku öncesi dönemde yaratıcılığın önemini açıklamak, yaratıcı etkinlikler tasarlamak ve uygulamak, okul öncesi dönemde yaratıcılığı geliştiren eğitim ortamları tasarlamaktır.
Yrd. Doç. Dr. Hatice Darga
1 | Yaratıcılığı ve yaratıcılık teorilerini açıklama |
2 | Yaratıcılığın önemini söyleme |
3 | Yaratıcı kişi özelliklerini sıralama |
4 | Yaratıcılığı etkileyen faktörleri açıklama |
5 | Çocuklarda yaratıcılığın gelişimini bilme |
6 | Yaratıcı düşünme yaklaşımları ve tekniklerini açıklama |
7 | Okulöncesi dönem çocukların gelişimlerine uygun yaratıcılığı geliştirici etkinlikler planlayıp uygulama |
8 | Çocuklarda yaratıcılığı değerlendirme |
Yok
Yok
Yaratıcı düşünmenin insan ve toplum hayatındaki yeri ve önemi, yaratıcı düşünmeyi açıklayan farklı kuramlar, yaratıcılık ve zeka ilişkisi, yaratıcı kişilik özellikleri, yaratıcılığın gelişimi, yaratıcılığı etkileyen toplumsal, kültürel, gelişimsel ve duygusal etmenler, yaratıcı problem çözme sürecinini ve beyin fırtınasının önemi, erken çocuklukta yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü, okul öncesi dönemde çocukların yaratıcılıklarını geliştirme, öğretmen adaylarının kendi yaratıcılıkları keşfetmeleri ve geliştirmeleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Yaratıcılığın tanımı ve yaratıcılığın boyutları | Teorik | |
2 | Yaratıcılıkla ilgili teoriler, yaratıcılığın önemi | Teorik | |
3 | Yaratıcı kişi özellikleri | Teorik | |
4 | Çocukta yaratıcılığın gelişimi | Teorik | |
5 | Yaratıcılığı etkileyen etmenler (aile, öğretmen, okul vb.) | Teorik | |
6 | Yaratıcı düşünme yaklaşımları ve teknikleri | Teorik | |
7 | Vize | ||
8 | Okul öncesi eğitim programlarında yaratıcılık; Montessori, Reggio, High/scope, Waldorf, Bank Street | Teorik | |
9 | Türkiye'deki okul öncesi eğitim programında yaratıcılık | Teorik | |
10 | Çocuklarda yaratıcılığın değerlendirilmesi | Teorik | |
11 | Drama ve yaratıcı öykü etkinlikleri planlama ve uygulama | etkinlik sunma ve uygulama | |
12 | Yaratıcı bilim ve matematik etkinlikleri planlama ve uygulama | etkinlik sunma ve uygulama | |
13 | Yaratıcı sanat etkinlikleri planlama ve uygulama | etkinlik sunma ve uygulama | |
14 | Yaratıcı oyun ve müzik etkinlikleri planlama ve uygulama | etkinlik sunma ve uygulama | |
15 | Genel değerlendirme | grup değerlendirmesi | |
16 | Final |
Argun, Y. (2004). Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık ve Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Üstündağ, T. 2002; Yaratıcılığa Yolculuk, Pegem A Yayıncılık, Ankara, Fatma Nilgün Cevher Kalburan (2011). Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Sanat. Eğiten yayınları, Ankara Watt, F. 2009; 365 Cıvıl Cıvıl Etkinlik, Timaş Yayıncılık, İstanbul Aydın, G. 2009; Sihirli Eller Mutlu Yüzler, Kök Yayıncılık, Ankara Yılmaz, N., Tırabzonlu, E. 2009; Dans Eden Kağıtlar, Kök Yayıncılık, Ankara Çelik, N., Ceylan, R. 2007; Bak Kağıttan Neler Yaptım, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 6 | 2 | 12 |
Tartışma | 4 | 2 | 8 |
Soru-Yanıt | 6 | 4 | 24 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Gösterme | 5 | 4 | 20 |
Beyin Fırtınası | 6 | 4 | 24 |
Rapor Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
Rapor Sunma | 5 | 2 | 10 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 5 | 4 | 20 |
Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 153 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
[OC] 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 |
[OC] 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
[OC] 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
[OC] 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
[OC] 6 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
[OC] 7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
[OC] 8 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |