GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OEA2052013332 YARATICILIK VE GELİŞTİRİLMESİ Ders 2 3 5.00

Lisans



Yaratıcılık kavramını ve yaratıcı düşünceyi tanımlamak, oku öncesi dönemde yaratıcılığın önemini açıklamak, yaratıcı etkinlikler tasarlamak ve uygulamak, okul öncesi dönemde yaratıcılığı geliştiren eğitim ortamları tasarlamaktır.


Yrd. Doç. Dr. Hatice Darga


1 Yaratıcılığı ve yaratıcılık teorilerini açıklama
2 Yaratıcılığın önemini söyleme
3 Yaratıcı kişi özelliklerini sıralama
4 Yaratıcılığı etkileyen faktörleri açıklama
5 Çocuklarda yaratıcılığın gelişimini bilme
6 Yaratıcı düşünme yaklaşımları ve tekniklerini açıklama
7 Okulöncesi dönem çocukların gelişimlerine uygun yaratıcılığı geliştirici etkinlikler planlayıp uygulama
8 Çocuklarda yaratıcılığı değerlendirme


Yok


Yok


Yaratıcı düşünmenin insan ve toplum hayatındaki yeri ve önemi, yaratıcı düşünmeyi açıklayan farklı kuramlar, yaratıcılık ve zeka ilişkisi, yaratıcı kişilik özellikleri, yaratıcılığın gelişimi, yaratıcılığı etkileyen toplumsal, kültürel, gelişimsel ve duygusal etmenler, yaratıcı problem çözme sürecinini ve beyin fırtınasının önemi, erken çocuklukta yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü, okul öncesi dönemde çocukların yaratıcılıklarını geliştirme, öğretmen adaylarının kendi yaratıcılıkları keşfetmeleri ve geliştirmeleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Yaratıcılığın tanımı ve yaratıcılığın boyutları Teorik
2 Yaratıcılıkla ilgili teoriler, yaratıcılığın önemi Teorik
3 Yaratıcı kişi özellikleri Teorik
4 Çocukta yaratıcılığın gelişimi Teorik
5 Yaratıcılığı etkileyen etmenler (aile, öğretmen, okul vb.) Teorik
6 Yaratıcı düşünme yaklaşımları ve teknikleri Teorik
7 Vize
8 Okul öncesi eğitim programlarında yaratıcılık; Montessori, Reggio, High/scope, Waldorf, Bank Street Teorik
9 Türkiye'deki okul öncesi eğitim programında yaratıcılık Teorik
10 Çocuklarda yaratıcılığın değerlendirilmesi Teorik
11 Drama ve yaratıcı öykü etkinlikleri planlama ve uygulama etkinlik sunma ve uygulama
12 Yaratıcı bilim ve matematik etkinlikleri planlama ve uygulama etkinlik sunma ve uygulama
13 Yaratıcı sanat etkinlikleri planlama ve uygulama etkinlik sunma ve uygulama
14 Yaratıcı oyun ve müzik etkinlikleri planlama ve uygulama etkinlik sunma ve uygulama
15 Genel değerlendirme grup değerlendirmesi
16 Final

Argun, Y. (2004). Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık ve Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Üstündağ, T. 2002; Yaratıcılığa Yolculuk, Pegem A Yayıncılık, Ankara, Fatma Nilgün Cevher Kalburan (2011). Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Sanat. Eğiten yayınları, Ankara Watt, F. 2009; 365 Cıvıl Cıvıl Etkinlik, Timaş Yayıncılık, İstanbul Aydın, G. 2009; Sihirli Eller Mutlu Yüzler, Kök Yayıncılık, Ankara Yılmaz, N., Tırabzonlu, E. 2009; Dans Eden Kağıtlar, Kök Yayıncılık, Ankara Çelik, N., Ceylan, R. 2007; Bak Kağıttan Neler Yaptım, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 1 2 2
Uygulama/Pratik 6 2 12
Tartışma 4 2 8
Soru-Yanıt 6 4 24
Takım/Grup Çalışması 5 2 10
Gösterme 5 4 20
Beyin Fırtınası 6 4 24
Rapor Hazırlama 5 2 10
Rapor Sunma 5 2 10
Rol Oynama / Dramatize Etme 5 4 20
Bireysel Çalışma 4 2 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 153

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7
[OC] 1 4 4 4 4 3 4 4
[OC] 2 3 4 5 4 3 4 3
[OC] 3 4 4 4 4 4 3 4
[OC] 4 4 4 4 4 4 3 4
[OC] 5 3 5 4 3 4 4 4
[OC] 6 5 3 4 4 4 4 4
[OC] 7 4 4 4 4 5 4 4
[OC] 8 5 5 4 4 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek