GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OEG1022013332 TÜRKÇE-II(SÖZLÜ ANLATIM) Ders 1 2 3.00

Lisans



Bu dersin amacı; öğrencilere, sözlü anlatımla ilgili temel becerileri kazandırmak, değişik konularda hazırlıklı ve hazırlıksız konuşmalar yapabilmelerini sağlamaktır.



1 Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özelliklerini kavrayabilme.
2 Doğal dili ve beden dilini etkili bir şekilde kullanabilme.
3 İyi bir konuşmanın temel ilkelerini kavrayabilme ve uygulayabilme.
4 Değişik konularda hazırlıklı ve hazırlıksız konuşmalar yapabilme.


Yok


Yok


Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri, iyi bir konuşmanın temel ilkeleri, hazırlıklı konuşmanın aşamaları, hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışları.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Sözlü iletişimin temel özellikleri, iletişim teorisi
2 Konuşma becerisinin temel özellikleri, iyi bir konuşmanın temel ilkeleri, iyi bir konuşmacının temel özellikleri
3 Konuşma esnasında sakınılacak hususlar, konuşmayı etkileyen faktörler
4 Türkçenin doğru telaffuzunda önemli hususlar
5 Konuşma türleri (karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, biriyle görüşme yapma…), münazara, açık oturum, panel, forum, sempozyum, konferans
6 Hazırlıklı konuşma ve hazırlıklı konuşmanın aşamaları: Konunun seçimi ve sınırlandırılması, amaç, bakış açısı ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma, metnin sunuluşu
7 Hazırlıklı konuşma ve hazırlıklı konuşmanın aşamaları: Konunun seçimi ve sınırlandırılması, amaç, bakış açısı ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma, metnin sunuluşu
8 Ara Sınav
9 Hazırlıksız konuşma
10 Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar
11 Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışları
12 Konuşmalardaki mantık hataları
13 Doğru vurgu; şiir okuma teknikleri
14 Sözlü anlatım uygulamaları
15 Sözlü anlatım uygulamaları
16 Final sınavı

Aktaş, Ş. 2008; Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yayınları, Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Beyin Fırtınası 10 2 20
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 2 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 1 10
Okuma 5 1 5
Toplam İş Yükü (saat) 85

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7
[OC] 1 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 2 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 3 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 4 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek