| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| OEG1022013332 | TÜRKÇE-II(SÖZLÜ ANLATIM) | Ders | 1 | 2 | 3.00 |
Lisans
Bu dersin amacı; öğrencilere, sözlü anlatımla ilgili temel becerileri kazandırmak, değişik konularda hazırlıklı ve hazırlıksız konuşmalar yapabilmelerini sağlamaktır.
| 1 | Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özelliklerini kavrayabilme. |
| 2 | Doğal dili ve beden dilini etkili bir şekilde kullanabilme. |
| 3 | İyi bir konuşmanın temel ilkelerini kavrayabilme ve uygulayabilme. |
| 4 | Değişik konularda hazırlıklı ve hazırlıksız konuşmalar yapabilme. |
Yok
Yok
Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri, iyi bir konuşmanın temel ilkeleri, hazırlıklı konuşmanın aşamaları, hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışları.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Sözlü iletişimin temel özellikleri, iletişim teorisi | ||
| 2 | Konuşma becerisinin temel özellikleri, iyi bir konuşmanın temel ilkeleri, iyi bir konuşmacının temel özellikleri | ||
| 3 | Konuşma esnasında sakınılacak hususlar, konuşmayı etkileyen faktörler | ||
| 4 | Türkçenin doğru telaffuzunda önemli hususlar | ||
| 5 | Konuşma türleri (karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, biriyle görüşme yapma…), münazara, açık oturum, panel, forum, sempozyum, konferans | ||
| 6 | Hazırlıklı konuşma ve hazırlıklı konuşmanın aşamaları: Konunun seçimi ve sınırlandırılması, amaç, bakış açısı ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma, metnin sunuluşu | ||
| 7 | Hazırlıklı konuşma ve hazırlıklı konuşmanın aşamaları: Konunun seçimi ve sınırlandırılması, amaç, bakış açısı ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma, metnin sunuluşu | ||
| 8 | Ara Sınav | ||
| 9 | Hazırlıksız konuşma | ||
| 10 | Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar | ||
| 11 | Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışları | ||
| 12 | Konuşmalardaki mantık hataları | ||
| 13 | Doğru vurgu; şiir okuma teknikleri | ||
| 14 | Sözlü anlatım uygulamaları | ||
| 15 | Sözlü anlatım uygulamaları | ||
| 16 | Final sınavı |
Aktaş, Ş. 2008; Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yayınları, Ankara
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Beyin Fırtınası | 10 | 2 | 20 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
| Okuma | 5 | 1 | 5 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 85 | ||
| [PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
| [OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| [OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| [OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| [OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |