GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MAES0102018331 MATEMATİK SINIFLARINDA İLETİŞİM Seçmeli Ders Grubu 2 4 4.00

Lisans



Öğretmen adaylarının matematiğin kendine özgü olan sembolleri ve terminolojisini fark etmelerini sağlatmak. Matematiğin sembol ve terminolojisini etkili ve doğru kullanmalarını, matematik dilini matematiğin kendi içinde ve farklı disiplinlerde uygun ve etkili şekilde kullanabilmeyi sağlamak. Matematiksel düşünceleri somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsiller kullanarak ve sözlü, yazılı olarak ifade edebilmelerini sağlamak. Günlük dili matematiksel dil ve sembollerle ilişkilendirebilmek. Matematiksel dili günlük dil ve sembollerle ilişkilendirebilmek. Matematiksel düşüncelerin doğruluk ve anlamını yorumlamayı sağlar.


Himmet KORKMAZ


1 Matematiksel sembol ve terminolojiyi etkili ve doğru kullanmayı bilir.
2 Matematik dilini kendi içinde ve farklı disiplinlerde uygun ve etkili kullanmayı bilir.
3 Matematiksel düşünceleri farklı temsiller ile yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir.
4 Günlük dili matematiksel dil ve semboller ile ifade edebilmeyi bilir.
5 Matematiksel dili günlük dil ve semboller ile ifade edebilmeyi bilir.
6 Matematiksel düşüncelerin doğruluk ve anlamını yorumlamayı bilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Matematiğin kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olduğunu fark etme, matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanma, matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanma, somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme; matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade etme, günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirme; matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Matematiksel semboller ve matematiksel terminoloji.
2 Matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanma.
3 Matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanma.
4 Matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanma.
5 Matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanma.
6 Somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme.
7 Somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme.
8 Matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade etme.
9 Ara Sınav
10 Günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirme.
11 Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama.
12 Öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi.
13 Öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi.
14 Öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi.
15 Dersin genel değerlendirmesinin yapılması.

Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi (Adnan BAKİ) İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri (Editörler: Erhan Bingölbali, Mehmet Fatih Özmantar)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 13 2 26
Proje Sunma 1 1 1
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 30 1 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 20 1 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 30 1 30
Toplam İş Yükü (saat) 109

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16
[OC] 1 2 3 5 2 2 3 3 1 1 5 2 4 1 2 1 1
[OC] 2 4 3 5 2 2 4 2 1 1 5 2 1 1 2 2 1
[OC] 3 3 4 5 3 3 2 3 1 1 5 2 2 1 2 2 1
[OC] 4 3 4 5 2 2 3 3 1 1 5 2 2 1 2 2 1
[OC] 5 3 4 5 2 3 3 3 1 1 5 2 2 1 2 2 1
[OC] 6 3 3 5 2 3 3 3 1 1 5 2 2 1 2 2 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek