Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAES0082018331 | MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4.00 |
Lisans
Matematik eğitimi alanına özgü öğretim teknolojilerini geliştirmeyi ve kullanmayı öğrenmek
1 | Matematik eğitimi alanına özgü öğretim teknolojilerini kullanmayı öğrenir. |
2 | Alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkelerini öğrenir. |
3 | İki ve üç boyutlu öğretim materyallerini tasarlar. |
4 | Develops teaching materials such as worksheets, slides, VCD, DVD, MP3 and MP4 files, etc. |
5 | Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamalar yapar. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma; yazılım türleri ve kullanım amaçları; alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi; iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması; çalışma yaprakları; saydamlar; VCD, DVD, MP3 ve MP4 dosyaları vb. öğretim materyallerinin geliştirilmesi; farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Alana özgü öğretim teknolojilerinin tanıtımı | ||
2 | Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma | ||
3 | Yazılım türlerinin amaçları | ||
4 | Yazılım türlerinin kullanımı | ||
5 | Alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri | ||
6 | Materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 80 | 80 |
Toplam İş Yükü (saat) | 110 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |