Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GKS0112018331 | MEDYA OKURYAZARLIĞI | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3.00 |
Lisans
Bu derste, Medya Okuryazarlığı Nedir?, Dünyada Medya Okuryazarlığı, Türkiye'de Medya Okuryazarlığı, Medya Okuryazarlığı Neden Gereklidir? sorularına yanıt verilecektir. Ayrıca, İlköğretim Medya Okuryazarlığı dersi Öğretim Programı, Programın uygulanmasına ilişkin yordamlar, Medya Okuryazarlığı Ders kitapları Takımı ve İçeriği, Medya Okuryazarlığına ilişkin Ölçme Değerlendirme Yöntemleri sorgulanacaktır
1 | Medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşam üzerindeki etkilerini irdeler. |
2 | Medyanın yayınlarında etik kurallara bağlı kalmasının önemine inanır |
3 | Medya okuryazarlığı kavramını tanıyarak medya mesajlarını algılamanın ve çözümlemenin önemini fark eder |
4 | Televizyonun birey ve toplumu yönlendirmedeki etkili bir kitle iletişim aracı olma niteliğini analiz eder |
Birinci Öğretim
[Yok]
Medya Okuryazarlığı dersi tüm dünyada (50'den fazla ülkede) olduğu gibi Türkiye'de de 2007-2008 öğretim yılında İlköğretim 6,7,8. sınıfları için seçmeli ders olarak müfredat programına girmiştir. 2008-2009 öğretim yılında da Medya Okuryazarlığı dersi seçmeli ders olarak okutulmaktadır: Halen İstanbul'da 600 ve Ankara'da bir o kadar ilköğretim okulunda 6, 7 ve 8. sınıflarda 400 bin civarında öğrenci bu dersi seçmiş ve ders tüm Türkiye'de hayata geçirilmiş durumdadır. Bu bağlamda, Fakültemiz öğrencilerine bu dersin önemini, getirilerini, yöntemini açıklamak ve Medya Yazarlığı konusunda bilgi vermek dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | NEDEN MEDYA OKURYAZARLIĞI? NEDEN ELEŞTİREL PEDAGOJİ? NEDEN ELEŞTİREL MEDYA OKURYAZARLIĞI? | ||
2 | ELEŞTİREL PEDAGOJİ: KAVRAMLAR, TARİHSEL GELİŞİM | ||
3 | MEDYA OKURYAZARLIĞI VE TEMEL İLETİŞİM SÜRECİ İLİNTİSİ | ||
4 | MEDYA İLETİLERİNİN YAPISI | ||
5 | İLETİŞİM SÜRECİ BAĞLAMINDA MEDYA OKURYAZARLIĞI | ||
6 | MEDYA OKURYAZARLIĞI: KAVRAMLAR, TARİHSEL GELİŞİM | ||
7 | MEDYA OKURYAZARLIĞI: KURAMLAR , İLKELER | ||
8 | DÜNYADA MEDYA OKURYAZARLIĞI ÇALIŞMALARI | ||
9 | YILLIK DERS PLANI, ÜNİTELER, KAZANIMLAR VE GENEL DEĞERLENDİRME |
Sezer, Nilüfer (Prof.Dr.) ve diğerleri, (Ed:Doç.Dr.Veli Polat), İlköğretim Medya Okuryazarlığı Ders Kitapları Takımı, İstanbul, MEF Yayıncılık, (basım aşamasındadır.) Medya Okuryazarlığı Elkitabı Kemal İnal, Ütopya Yayınevi 21. Yüzyıl Okuryazarlığı Tessa Jols, Elizabeth Thoman, Ekinoks Yayınları Yaradanımız Medya Medyanın Etkileri Üzerine Bir Keşif Yolculuğu Marshall McLuhan, Quentin Fiore, Turkuvaz Kitap Medya Okuryazarlığına Giriş Nurdan Öncel Taşkıran, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. Eleştirel Medya Okuryazarlığı Kuramsal Yaklaşımlar ve Uygulamalar Mutlu Binark, Mine Gencel Bek, Kalkedon Yayıncılık Çocuğunuzu Televizyona Teslim Etmeyin Medya Okuryazarı Olun Yıldız Dilek Ertürk, Ayşen Akkor Gül, Nobel Yayın Dağıtım Medya Okuryazarlığı Melda Cinman Şimşek, Nurçay Türkoğlu, Kalemus Yayıncılık Okur Kimdir? Ne, Neden, Nerede, Nasıl, Ne Zaman Okur? Okumaz? A. Yalçın Kaya, Çizgi Kitabevi Yayınları Medya okuryazarlığı Komisyon, Paydos yayıncılık Medya İle Yaşamayı Öğrenmek Medya Okuryazarlığı Sevgi Çoşkunserçe, Yıldırım Ajans
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | |
[OC] 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |