Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBS0182018331 | OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4.00 |
Lisans
Okul dışı öğrenme ortamlarının kazanımlar doğrultusunda etkili kullanımının sağlanması, öğrenme ortamları hakkında bilgi sahibi olmayı gerektirmektedir. Bu derste farklı informal öğrenme ortamının öncelikle tanıtımı yapılmış ve tarihsel süreçteki gelişimi açıklanmaktadır. Daha sonra söz konusu ortamların dünyadaki ve ülkemizdeki örneklerinden bahsedilerek okul dışı öğrenmede nasıl kullanabileceğine yönelik farklı branşlardan kazanım temelli örnekler verilmektedir.
1 | Okul dışı öğrenme ortamı nedir? |
2 | Müzeler tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. |
3 | Bilim merkezleri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. |
4 | Bilişim teknolojileri kodlama tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. |
5 | Gökevleri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. |
6 | Bilim kafeler tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. |
7 | Akvaryumlar tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. |
8 | Milli parklar tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. |
9 | Botanik bahçeleri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. |
10 | Doğa okulları tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. |
11 | Sanat galerileri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. |
12 | Sağlık kuruluşları tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. |
13 | Sanayi kurumları ve kuruluşları tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. |
14 | Spor merkezleri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yok
Okul dışı öğrenme ortamları Müzeler Bilim Merkezleri Gökevleri Bilim Kafeler Akvaryumlar Milli Parklar Botanik Bahçeler Doğa Okulları Sanat Galerileri Sağlık Kuruluşları Sanayı kurum ve kuruluşları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Okul dışı öğrenme ortamı nedir? | ||
2 | Müzeler tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. | ||
3 | Bilim merkezleri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. | ||
4 | Bilişim teknolojileri kodlama tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. | ||
5 | Gökevleri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. | ||
6 | Bilim kafeler tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Akvaryumlar tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. | ||
9 | Milli parklar tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. | ||
10 | Botanik bahçeleri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. | ||
11 | Doğa okulları tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. | ||
12 | Sanat galerileri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. | ||
13 | Sağlık kuruluşları tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. | ||
14 | Sanayi kurumları ve kuruluşları tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. | ||
15 | Spor merkezleri tanım, amaç, işlev ve öğretim süreci uygulamalarının tasarımı. | ||
16 | Final Sınavı |
Şen. A. İ. (2021). Okul dışı öğrenme ortamları. Ankara: Pegem Akademi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 70 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 110 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | |
[OC] 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 6 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
[OC] 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
[OC] 8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
[OC] 10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 11 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 13 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 14 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |