Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBS0162018331 | ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4.00 |
Lisans
Bu dersin genel amacı, düşünme ve düşünme becerilerinin önemini, temel düşünme becerilerini kavramak, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini günlük ve mesleki yaşamda uygulayabilmektir.
1 | Düşünme ve düşünme becerilerini tanımlar |
2 | Temel ve ileri düzey düşünme becerilerini açıklar. |
3 | Düşünme becerilerini etkileyen bireysel ve çevresel etkenleri açıklar. |
4 | Düşünme becerilerine yönelik kuramsal yaklaşımları açıklar |
5 | Eleştirel ve analitik düşünmeyi tanımlar. |
6 | Eleştirel ve analitik düşünme becerilerinin eğitim ortamlarında uygulanmasına ilişkin etkinlikler oluşturur. |
Birinci Öğretim
Yok
Temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri; eleştirel ve analitik düşünme; eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri, eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları; eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler; eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı; eleştirel ve analitik okuma; eleştirel ve analitik dinleme; eleştirel ve analitik yazma.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Düşünme ve düşünme becerilerini tanımı, düşünme yapıları, düşünme yapılarında etkili bilişsel süreçler | ||
2 | Temel ve ileri düzey düşünme becerileri, İstemli ve İstemsiz düşünme | ||
3 | Düşünme becerileri ile ilgili kuramlar | ||
4 | Eleştirel düşünme ve analitik düşünme kavramı ve özellikleri | ||
5 | Eleştirel ve analitik düşünmenin felsefi temelleri | ||
6 | Eleştirel düşünme becerileri | ||
7 | Analitik düşünme becerileri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Eleştirel düşünme eğilimleri | ||
10 | Dünyada uygulanan düşünme becerileri eğitim programları | ||
11 | Dünyada uygulanan düşünme becerileri eğitim programları | ||
12 | Öğretim programlarında eleştirel ve analitik düşünme becerilerinin incelenmesi | ||
13 | Final Sınavı |
Akarsu, B. (2018). Eleştirel düşünme sanatı. Cinius yayınevi. Doğan, Ö. (2018). Analitik, kratif ve proaktif düşünme. Maviçatı yayınları. Kurnaz, A. (2010). Eleştirel düşünme öğretimi etkinlikleri. Eğitim yayınevi. Lipman,M ve Sharp, A. (2003). Thinking in education. UK: Cambridge University Press. Nosich, G. M. (2012). Eleştirel düşünme rehberi. Anı yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 70 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | |
[OC] 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
[OC] 6 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |