GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBS0112018331 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU Seçmeli Ders Grubu 4 7 4.00

Lisans



Bu dersin temel amacı okullarda DEHB’i olan öğrencileri tanıma, ayırt etme ve doğru yönlendirme için gerekli olan bilgileri öğretmektir.



1 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özelliklerini bilir. DEHB’in temel belirtilerini tanıyabilir. DEHB’in temel nedenleri ve oluşumundaki risk faktörlerini bilir. DEHB’i olan öğrencilere doğru ve yanlış yaklaşım biçimlerini ayırt edebilir. Okul-aile işbirliğini sağlamak amacıyla yapılabilecekler hakkında fikir üretebilir.

Birinci Öğretim



Yok


DEHB’in tanımı ve özellikleri; DEHB’in nedenleri; DEHB’in belirtileri; DEHB oluşumunda risk faktörleri; DEHB tipleri; DEHB’in fizyolojik, duygusal ve sosyal etkileri; DEHB’in öğrenme ve okul başarısı üzerindeki etkileri; DEHB’i olan çocuğa yaklaşım biçimleri; Okul-aile işbirliğinin sağlanması; DEHB’i olan çocuğun eğitimi; DEHB’te yönlendirme.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri
2 DEHB’in temel belirtileri (Dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik, dürtüsellik)
3 3 DEHB’in nedenleri
4 4 DEHB’in çocuk üzerindeki fizyolojik etkileri
5 5 DEHB’in çocuk üzerindeki duygusal etkileri
6 6 DEHB’in çocuk üzerindeki sosyal etkileri
7 7 DEHB’in öğrenme ve okul başarısı üzerindeki olası etkileri
8 8 Ara Sınav
9 DEHB tipleri
10 DEHB tipleri
11 DEHB’i olan çocuklara doğru ve yanlış yaklaşım biçimleri
12 DEHB’i olan çocukların eğitimi
13 DEHB’i olan öğrencilerin yönlendirilmesi
14 DEHB’i olan öğrencilerde okul-aile işbirliğinin sağlanması
15 Final Sınavı

Abalı, O. (2012). Hiperaktivite ve dikkat eksikliği. Deha Terapi eğitim danışmanlık ltd şti.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 40 40
Final Sınavı 1 70 70
Toplam İş Yükü (saat) 110

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16
[OC] 1 4 5 5 5 4 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek