Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBS0112018331 | DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4.00 |
Lisans
Bu dersin temel amacı okullarda DEHB’i olan öğrencileri tanıma, ayırt etme ve doğru yönlendirme için gerekli olan bilgileri öğretmektir.
1 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özelliklerini bilir. DEHB’in temel belirtilerini tanıyabilir. DEHB’in temel nedenleri ve oluşumundaki risk faktörlerini bilir. DEHB’i olan öğrencilere doğru ve yanlış yaklaşım biçimlerini ayırt edebilir. Okul-aile işbirliğini sağlamak amacıyla yapılabilecekler hakkında fikir üretebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
DEHB’in tanımı ve özellikleri; DEHB’in nedenleri; DEHB’in belirtileri; DEHB oluşumunda risk faktörleri; DEHB tipleri; DEHB’in fizyolojik, duygusal ve sosyal etkileri; DEHB’in öğrenme ve okul başarısı üzerindeki etkileri; DEHB’i olan çocuğa yaklaşım biçimleri; Okul-aile işbirliğinin sağlanması; DEHB’i olan çocuğun eğitimi; DEHB’te yönlendirme.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri | ||
2 | DEHB’in temel belirtileri (Dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik, dürtüsellik) | ||
3 | 3 DEHB’in nedenleri | ||
4 | 4 DEHB’in çocuk üzerindeki fizyolojik etkileri | ||
5 | 5 DEHB’in çocuk üzerindeki duygusal etkileri | ||
6 | 6 DEHB’in çocuk üzerindeki sosyal etkileri | ||
7 | 7 DEHB’in öğrenme ve okul başarısı üzerindeki olası etkileri | ||
8 | 8 Ara Sınav | ||
9 | DEHB tipleri | ||
10 | DEHB tipleri | ||
11 | DEHB’i olan çocuklara doğru ve yanlış yaklaşım biçimleri | ||
12 | DEHB’i olan çocukların eğitimi | ||
13 | DEHB’i olan öğrencilerin yönlendirilmesi | ||
14 | DEHB’i olan öğrencilerde okul-aile işbirliğinin sağlanması | ||
15 | Final Sınavı |
Abalı, O. (2012). Hiperaktivite ve dikkat eksikliği. Deha Terapi eğitim danışmanlık ltd şti.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 70 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 110 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | |
[OC] 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |