GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBS0052018331 ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYGULAMA Seçmeli Ders Grubu 2 4 4.00

Lisans



Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına öğrencilerin özelliklerini dikkate alarak temel öğretimi bireyselleştirme ve uygulama becerileri kazandırmaktır.



1 Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamalarının tanımını ve tarihini, özel eğitim ortamlarını ve yerleştirme seçeneklerini açıklar.
2 Kaynaştırma uygulamalarının yasal dayanaklarını açıklar.
3 Kaynaştırma uygulamalarında sık karşılaşılan özel gereksinimli öğrencilerin genel özelliklerini söyler.
4 Kaynaştırma uygulamalarında yer verilen fiziksel uyarlamaları öğretimsel uyarlamaları açıklar.
5 Eğitsel Değerlendirme İstek Formu ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlar.
6 Kaynaştırma uygulamalarında yer verilen fiziksel uyarlamaları açıklar.

Birinci Öğretim



[Yok]


Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler: müfredata dayalı değerlendirme, kaba değerlendirme, ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama, değerlendirmede uyulması gereken kurallar; uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamaları tanımı ve tarihçesi, özel eğitim ortamları ve yerleştirme seçenekleri.
2 Kaynaştırma uygulamaları yasal dayanakları.
3 Kaynaştırma öğrencilerinin genel özellikleri
4 Kaynaştırma öğrencilerinin genel özellikleri
5 Başarılı kaynaştırma uygulaması için gerekli unsurlar.
6 Kaynaştırma uygulamalarında Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının hazırlanması (BEP)
7 Kaynaştırma uygulamalarında Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının hazırlanması (BEP)
8 Arasınav
9 Fiziksel Uyarlamalar
10 Öğretimsel uyarlamalar (Amaç Uyarlamaları)
11 Öğretimsel uyarlamalar (Sunum Uyarlamaları)
12 Öğretimsel uyarlamalar (Sunum Uyarlamaları)
13 Öğretimsel uyarlamalar (Değerlendirme Uyarlamaları)
14 Final Sınavı

Sucuoğlu, B., ve Kargın, T. (2006), İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları Yaklaşımlar Yöntemler Teknikler, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları Avcıoğlu, H. (2015). A’dan Z’ye BEP bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 40 40
Final Sınavı 1 70 70
Toplam İş Yükü (saat) 110

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16
[OC] 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 4 5
[OC] 2 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 4
[OC] 3 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 5 5
[OC] 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5
[OC] 5 5 4 5 5 5 5 5 4 5 4 5 5 5 5 5 5
[OC] 6 5 4 5 5 5 5 4 5 5 5 5 4 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek