Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAEZ3042018331 | OLASILIK VE İSTATİSTİK ÖĞRETİMİ | Ders | 3 | 6 | 4.00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı, olasılık ve istatistik öğretimi için gerekli öğretim yöntem ve teknikleri, ilgili kaynaklar, materyal kullanımı ve öğrenci düşünüşüne ilişkin bilgi kazandırmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Himmet KORKMAZ
1 | İstatistik ve olasılık konularına ilişkin ders içeriğini açıklar. |
2 | İstatistik ve olasılık öğretimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
3 | İstatistik ve Olasılık öğretimi için uygun öğretim materyallerini kullanır. |
4 | İstatistik ve Olasılık konularına ilişkin öğrenci düşünüşünü açıklar. |
5 | İstatistik ve Olasılık konularının günlük hayatla ilişkisini açıklar. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Olasılıkla ilgili temel kavramlar, olasılık çeşitleri, olasılık simülasyonları ve olasılık dağılımları; veri toplama, verilerin organize edilmesi, gösterimi ve analizi, dağılım kavramı, sıklık dağılımları, merkezî eğilim ölçüleri ve dağılım ölçüleri konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı /İstatistiğin doğası: İstatistik nedir? İstatistiksel düşünmenin temelleri | ||
2 | İstatistiksel düşünme süreçleri ve teorileri | İlgili okumalar ve uygulamalar | |
3 | Öğretim programlarında ve ders kitaplarında istatistik | İlgili okumalar ve uygulamalar | |
4 | Araştırma sorusu oluşturma, veri toplama ve organize etme | İlgili okumalar ve uygulamalar | |
5 | Temel veri analiz yöntemleri, grafiksel temsiller | İlgili okumalar ve uygulamalar | |
6 | Temel veri analiz yöntemleri, grafiksel temsiller | İlgili okumalar ve uygulamalar | |
7 | Basic data analysis methods, graphical representations | İlgili okumalar ve uygulamalar | |
8 | Arasınav | ||
9 | Merkezî eğilim ölçüleri, aritmetik ortalama, medyan, mod. Saplı kutu diyagramları (boxplots) ve öğrenci düşünüşleri | İlgili okumalar ve uygulamalar | |
10 | Merkezî eğilim ölçüleri, aritmetik ortalama, medyan, mod. Saplı kutu diyagramları (boxplots) ve öğrenci düşünüşleri | İlgili okumalar ve uygulamalar | |
11 | Merkezî dağılım ölçüleri, en büyük değer, en küçük değer, açıklık, varyans, standart sapma ve öğrenci düşünüşleri | İlgili okumalar ve uygulamalar | |
12 | Merkezî dağılım ölçüleri, en büyük değer, en küçük değer, açıklık, varyans, standart sapma ve öğrenci düşünüşleri | İlgili okumalar ve uygulamalar | |
13 | Olasılıkla ilgili temel kavramlar | İlgili okumalar ve uygulamalar | |
14 | Olasılık çeşitleri | İlgili okumalar ve uygulamalar | |
15 | Olasılık konularına yönelik kavram yanılgıları |
Akkoç, H. Ve Yeşildere İmre, S. (2015). Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Temelli Olasılık Ve İstatistik Öğretimi, Pegem Akademi. Altun M. (2002). Matematik Öğretimi, Alfa Yayıncılık. Van De Walle, J.A, Karp, K. S. and Bay-Williams J.M. (2013). Elementary and Middle School Mathematics.. Baykul, Y (2009). İlköğretimde Matematik Öğretimi (6-8. Sınıflar). Ankara: Pegem Akademi. Baki, A. (2014). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Harf Eğitim Yayıncılığı. Olkun S. ve Toluk Z, (2007). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi”, Maya Akademi, Pesen, C. (2000). “Matematik Öğretimi” Mikro Yayıncılık. Bukova-Güzel, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları. Ankara: Pegem AKADEMİ. Zembat, İ. Ö., Özmantar, M. F., Bingölbali, E., Şandır, H., & Delice, A. (2013).Tanımları ve tarihsel gelişimleriyle matematiksel kavramlar. Ankara: Pegem Akademi, Ankara. Bingölbali, E. & Özmantar, M. F. (2009). İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri. Ankara: Pegem Akademi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Seminer | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 11 | 2 | 22 |
Toplam İş Yükü (saat) | 109 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | |
[OC] 1 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 |
[OC] 2 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |
[OC] 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 |
[OC] 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 |
[OC] 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 |