Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBZ3012018331 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ | Ders | 3 | 6 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, Türk eğitim sisteminin tarihsel, düşünsel, yasal temellerini, amaç, yapı ve işleyişini tanımak; yönetim bilimi ve örgüt kavramı bağlamında okul yönetimini kuramsal ve uygulamalı yönleriyle kavramaktır.
1 | Türk eğitim sisteminin tarihsel ve düşünsel temellerini açıklar |
2 | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve süreçlerini bilir. |
3 | Örgütlerdeki insan davranışını kavrar. |
4 | Okullarda liderlik ve yönetimin rollerini tanımlar. |
5 | Örgüt ve yönetim teorilerinden hareketle; personel yönetimi, öğrenci hizmetleri, okul işletmeciliği, okul-çevre ilişkisi konularında yapılması gerekenleri bilir. |
6 | Öğrenciler organizasyonlardaki insan davranışlarını anlar |
7 | Öğrenciler organizasyonlarda yönetici ve liderin rollerini tanımlar |
8 | Öğrenciler personel yönetimine, öğrenci işlerine ve paydaşlarla iletişime nasıl müdahale edileceğini öğrenirler |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Türk eğitim sisteminin tarihsel temelleri, Türk eğitim sisteminin düşünsel temelleri, Türk eğitim sisteminin genel yapısı, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminde örgüt ve yönetim, yönetim bilimi ve örgüt kavramı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü, yönetimi ve okul yöneticiliği, personel işleri, eğitim-öğretim işleri, okul işletmesinin yönetilmesi ve okul-çevre ilişkileri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN TARİHSEL TEMELLERİ | ||
2 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN DÜŞÜNSEL TEMELLERİ | ||
3 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL YAPISI | ||
4 | EĞİTİMLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER | ||
5 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖRGÜT VE YÖNETİM | ||
6 | YÖNETİM BİLİMİ VE ÖRGÜT KAVRAMI | ||
7 | YÖNETİM KURAMLARI | ||
8 | YÖNETİM SÜREÇLERİ | ||
9 | OKUL ÖRGÜTÜ, YÖNETİMİ VE OKUL YÖNETİCİLİĞİ | ||
10 | OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL İŞLERİ | ||
11 | OKUL YÖNETİMİNDE ÖĞRENCİ İŞLERİ | ||
12 | OKUL YÖNETİMİNDE EĞİTİM-ÖĞRETİM İŞLERİ | ||
13 | OKUL İŞLETMESİNİN YÖNETİLMESİ | ||
14 | OKUL-ÇEVRE İLİŞKİLERİ |
1-Açıkalın, A. (1998). Toplumsal kurumsal ve teknik Yönleriyle okul yöneticiliği. (4. Basım). Ankara: Pegem. 2-Aydın, M. (2001). Eğitim yönetimi: Kavramlar, kuramlar, süreçler, ilişkiler. (4. Bası). Ankara: Hatiboğlu Yayınevi. 3-Eren, E. (2001). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi. (7. Baskı). İstanbul: Beta.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 80 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | |
[OC] 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
[OC] 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
[OC] 6 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 7 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |