GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBZ3012018331 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders 3 6 3.00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, Türk eğitim sisteminin tarihsel, düşünsel, yasal temellerini, amaç, yapı ve işleyişini tanımak; yönetim bilimi ve örgüt kavramı bağlamında okul yönetimini kuramsal ve uygulamalı yönleriyle kavramaktır.



1 Türk eğitim sisteminin tarihsel ve düşünsel temellerini açıklar
2 Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve süreçlerini bilir.
3 Örgütlerdeki insan davranışını kavrar.
4 Okullarda liderlik ve yönetimin rollerini tanımlar.
5 Örgüt ve yönetim teorilerinden hareketle; personel yönetimi, öğrenci hizmetleri, okul işletmeciliği, okul-çevre ilişkisi konularında yapılması gerekenleri bilir.
6 Öğrenciler organizasyonlardaki insan davranışlarını anlar
7 Öğrenciler organizasyonlarda yönetici ve liderin rollerini tanımlar
8 Öğrenciler personel yönetimine, öğrenci işlerine ve paydaşlarla iletişime nasıl müdahale edileceğini öğrenirler

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Türk eğitim sisteminin tarihsel temelleri, Türk eğitim sisteminin düşünsel temelleri, Türk eğitim sisteminin genel yapısı, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminde örgüt ve yönetim, yönetim bilimi ve örgüt kavramı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü, yönetimi ve okul yöneticiliği, personel işleri, eğitim-öğretim işleri, okul işletmesinin yönetilmesi ve okul-çevre ilişkileri


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN TARİHSEL TEMELLERİ
2 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN DÜŞÜNSEL TEMELLERİ
3 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL YAPISI
4 EĞİTİMLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER
5 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖRGÜT VE YÖNETİM
6 YÖNETİM BİLİMİ VE ÖRGÜT KAVRAMI
7 YÖNETİM KURAMLARI
8 YÖNETİM SÜREÇLERİ
9 OKUL ÖRGÜTÜ, YÖNETİMİ VE OKUL YÖNETİCİLİĞİ
10 OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL İŞLERİ
11 OKUL YÖNETİMİNDE ÖĞRENCİ İŞLERİ
12 OKUL YÖNETİMİNDE EĞİTİM-ÖĞRETİM İŞLERİ
13 OKUL İŞLETMESİNİN YÖNETİLMESİ
14 OKUL-ÇEVRE İLİŞKİLERİ

1-Açıkalın, A. (1998). Toplumsal kurumsal ve teknik Yönleriyle okul yöneticiliği. (4. Basım). Ankara: Pegem. 2-Aydın, M. (2001). Eğitim yönetimi: Kavramlar, kuramlar, süreçler, ilişkiler. (4. Bası). Ankara: Hatiboğlu Yayınevi. 3-Eren, E. (2001). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi. (7. Baskı). İstanbul: Beta.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 30 30
Final Sınavı 1 50 50
Toplam İş Yükü (saat) 80

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16
[OC] 1 4 4 4 4 5 5 4 5 5 4 5 5 4 5 5 4
[OC] 2 5 4 5 4 5 4 5 4 5 5 4 5 4 5 4 5
[OC] 3 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 4 5 5
[OC] 4 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5
[OC] 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 4
[OC] 6 4 5 4 5 4 5 4 5 5 5 5 4 5 5 5 5
[OC] 7 5 5 5 4 5 5 5 4 5 5 5 4 4 4 5 5
[OC] 8 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 4 5 4 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek