GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MAEZ2012018331 MATEMATİK ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI Ders 2 3 3.00

Lisans


Türkçe


Öğretmen adaylarının Ortaokul Matematik Dersi (5.-8. Sınıflar) Öğretim Programının öğrenme ve öğretmeye yaklaşımı, içeriği ve programın diğer derslerle ve lise ve ilkokul programları ile ilişkisi hakkında bilgi sahibi olmaları hedeflenmiştir.


Prof. Dr. Meral CANSIZ AKTAŞ


1 Bu dersin sonunda öğrenciler; -Ortaokul Matematik Dersi (5.-8. Sınıflar) Öğretim Programının öğrenme ve öğretmeye yönelik yaklaşımını açıklayabilmeleri ve değerlendirebilmeleri
2 -Ortaokul Matematik Dersi (5.-8. Sınıflar) Öğretim Programının genel yapısını (öğrenme alanları, kazanımlar) açıklayabilmeleri ve değerlendirebilmeleri
3 -Ortaokul Matematik Dersi (5.-8. Sınıflar) Öğretim Programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisini belirleyebilmeleri beklenmektedir.

Birinci Öğretim


Yok


[Yok]


Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma, Beklentiler, Ders içeriğinin paylaşımı
2 Matematik Öğretim Programına Giriş: Öğretim programı ile ilgili temel kavramlar
3 Ortaokul matematik öğretim programının tarihi boyutları
4 Ortaokul matematik öğretim programının felsefi boyutları
5 Ortaokul matematik öğretim programının sosyal boyutları
6 Ödev Sunumları
7 Ortaokul matematik öğretim programının bilişsel boyutları I: Öğrenme ve alt öğrenme alanları
8 Ortaokul matematik öğretim programının bilişsel boyutları II: Kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları
9 Ara Sınav
10 Ortaokul matematik dersi öğretim programının diğer dersler ile ve ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi
11 Ortaokul matematik dersi öğretim programında kullanılan araç-gereç ve materyaller
12 Ortaokul matematik dersi öğretim programının ölçme değerlendirme yaklaşımı
13 Ortaokul matematik dersi öğretim programı ve öğretmen eğitimi
14 Dersi özetleme ve değerlendirme

-Milli Eğitim Bakanlığı (2017) Matematik Dersi Öğretim Programı (http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=191) -Milli Eğitim Bakanlığı (1990) İlköğretim matematik dersi öğretim programı -Milli Eğitim Bakanlığı (1998) İlköğretim matematik dersi öğretim programı -Milli Eğitim Bakanlığı (2005/2009) İlköğretim matematik dersi öğretim programı -Umay, A. Eski arkadaşımız okul matematiğinin yeni yüzü - Milli Eğitim Bakanlığı (2024) Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Program



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 20 20
Final Sınavı 1 20 20
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 11 2 22
Toplam İş Yükü (saat) 90

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16
[OC] 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek