Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAEZ2012018331 | MATEMATİK ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI | Ders | 2 | 3 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Öğretmen adaylarının Ortaokul Matematik Dersi (5.-8. Sınıflar) Öğretim Programının öğrenme ve öğretmeye yaklaşımı, içeriği ve programın diğer derslerle ve lise ve ilkokul programları ile ilişkisi hakkında bilgi sahibi olmaları hedeflenmiştir.
Prof. Dr. Meral CANSIZ AKTAŞ
1 | Bu dersin sonunda öğrenciler; -Ortaokul Matematik Dersi (5.-8. Sınıflar) Öğretim Programının öğrenme ve öğretmeye yönelik yaklaşımını açıklayabilmeleri ve değerlendirebilmeleri |
2 | -Ortaokul Matematik Dersi (5.-8. Sınıflar) Öğretim Programının genel yapısını (öğrenme alanları, kazanımlar) açıklayabilmeleri ve değerlendirebilmeleri |
3 | -Ortaokul Matematik Dersi (5.-8. Sınıflar) Öğretim Programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisini belirleyebilmeleri beklenmektedir. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, Beklentiler, Ders içeriğinin paylaşımı | ||
2 | Matematik Öğretim Programına Giriş: Öğretim programı ile ilgili temel kavramlar | ||
3 | Ortaokul matematik öğretim programının tarihi boyutları | ||
4 | Ortaokul matematik öğretim programının felsefi boyutları | ||
5 | Ortaokul matematik öğretim programının sosyal boyutları | ||
6 | Ödev Sunumları | ||
7 | Ortaokul matematik öğretim programının bilişsel boyutları I: Öğrenme ve alt öğrenme alanları | ||
8 | Ortaokul matematik öğretim programının bilişsel boyutları II: Kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Ortaokul matematik dersi öğretim programının diğer dersler ile ve ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi | ||
11 | Ortaokul matematik dersi öğretim programında kullanılan araç-gereç ve materyaller | ||
12 | Ortaokul matematik dersi öğretim programının ölçme değerlendirme yaklaşımı | ||
13 | Ortaokul matematik dersi öğretim programı ve öğretmen eğitimi | ||
14 | Dersi özetleme ve değerlendirme |
-Milli Eğitim Bakanlığı (2017) Matematik Dersi Öğretim Programı (http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=191) -Milli Eğitim Bakanlığı (1990) İlköğretim matematik dersi öğretim programı -Milli Eğitim Bakanlığı (1998) İlköğretim matematik dersi öğretim programı -Milli Eğitim Bakanlığı (2005/2009) İlköğretim matematik dersi öğretim programı -Umay, A. Eski arkadaşımız okul matematiğinin yeni yüzü - Milli Eğitim Bakanlığı (2024) Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Program
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 11 | 2 | 22 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |