GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SEA4372017331 GEOMETRİ ÖĞRETİMİ Seçmeli Ders Grubu 4 7 3.00

Lisans



Etkili bir geometri öğretiminin nasıl yapıldığını açıklamak ve çocuklarda geometrik düşüncenin gelişimini sağlayacak öğrenme ortamını tasarlamak.



1 Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişimini açıklar.
2 Geometri öğretimini temel ilkelerini sıralar.
3 Temel geometri kavramlarını tanımlar.
4 Dönüşüm geometrisini ve geometrik dönüşümleri ifade eder.
5 Van Hiele geometri öğrenme düzeylerini sıralar.
6 Temel geometrik çizimleri gerçekleştirir.


Yok


Yok


Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişmesi, Geometri öğretiminin temel ilkeleri, Van Hiele geometri öğrenme düzeyleri, Temel geometri kavramları, Dönüşüm geometrisi ve geometrik dönüşümlerin öğretimi, Üç boyutlu geometrik cisimlerin ve uzay geometrisinin öğretimi, Üç boyutlu geometrik cisimlerin ve uzay geometrisinin öğretimi, İspat yöntemi ile geometri öğretimi, Temel geometrik çizimlerin öğretimi (pergel, gönye, cetvel, açıölçer, vb yardımıyla), Koordinat sisteminin öğretimi, Simetri kavramının öğretimi, Geometri alanında sık karşılaşılan kavram yanılgıları, Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası makaleler.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişmesi
2 Geometri öğretiminin temel ilkeleri
3 Van Hiele geometri öğrenme düzeyleri
4 Temel geometri kavramları
5 Dönüşüm geometrisi ve geometrik dönüşümlerin öğretimi
6 Üç boyutlu geometrik cisimlerin ve uzay geometrisinin öğretimi
7 İspat yöntemi ile geometri öğretimi
8 arasınav
9 Temel geometrik çizimlerin öğretimi (pergel, gönye, cetvel, açıölçer, vb yardımıyla)
10 Temel geometrik çizimlerin öğretimi (pergel, gönye, cetvel, açıölçer, vb yardımıyla)
11 Koordinat sisteminin öğretimi
12 Simetri kavramının öğretimi
13 Geometri alanında sık karşılaşılan kavram yanılgıları
14 Alan ile ilgili ulusal makaleler
15

Altun, M. (2008), İlköğretim ikinci kademe matematik öğretimi, aktüel yayıncılıkBaykul, Y. (2004), İlköğretimde matematik öğretimi 6-8 sınıflar için, Pegem A yayıncılıkOlkun S., Toluk Z. (2003), İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi, Anı yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Okuma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 80

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16
[OC] 1 5 3
[OC] 2 5 3
[OC] 3 5
[OC] 4 5
[OC] 5 5
[OC] 6 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek