Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEA4372017331 | GEOMETRİ ÖĞRETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 3.00 |
Lisans
Etkili bir geometri öğretiminin nasıl yapıldığını açıklamak ve çocuklarda geometrik düşüncenin gelişimini sağlayacak öğrenme ortamını tasarlamak.
1 | Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişimini açıklar. |
2 | Geometri öğretimini temel ilkelerini sıralar. |
3 | Temel geometri kavramlarını tanımlar. |
4 | Dönüşüm geometrisini ve geometrik dönüşümleri ifade eder. |
5 | Van Hiele geometri öğrenme düzeylerini sıralar. |
6 | Temel geometrik çizimleri gerçekleştirir. |
Yok
Yok
Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişmesi, Geometri öğretiminin temel ilkeleri, Van Hiele geometri öğrenme düzeyleri, Temel geometri kavramları, Dönüşüm geometrisi ve geometrik dönüşümlerin öğretimi, Üç boyutlu geometrik cisimlerin ve uzay geometrisinin öğretimi, Üç boyutlu geometrik cisimlerin ve uzay geometrisinin öğretimi, İspat yöntemi ile geometri öğretimi, Temel geometrik çizimlerin öğretimi (pergel, gönye, cetvel, açıölçer, vb yardımıyla), Koordinat sisteminin öğretimi, Simetri kavramının öğretimi, Geometri alanında sık karşılaşılan kavram yanılgıları, Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası makaleler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişmesi | ||
2 | Geometri öğretiminin temel ilkeleri | ||
3 | Van Hiele geometri öğrenme düzeyleri | ||
4 | Temel geometri kavramları | ||
5 | Dönüşüm geometrisi ve geometrik dönüşümlerin öğretimi | ||
6 | Üç boyutlu geometrik cisimlerin ve uzay geometrisinin öğretimi | ||
7 | İspat yöntemi ile geometri öğretimi | ||
8 | arasınav | ||
9 | Temel geometrik çizimlerin öğretimi (pergel, gönye, cetvel, açıölçer, vb yardımıyla) | ||
10 | Temel geometrik çizimlerin öğretimi (pergel, gönye, cetvel, açıölçer, vb yardımıyla) | ||
11 | Koordinat sisteminin öğretimi | ||
12 | Simetri kavramının öğretimi | ||
13 | Geometri alanında sık karşılaşılan kavram yanılgıları | ||
14 | Alan ile ilgili ulusal makaleler | ||
15 |
Altun, M. (2008), İlköğretim ikinci kademe matematik öğretimi, aktüel yayıncılıkBaykul, Y. (2004), İlköğretimde matematik öğretimi 6-8 sınıflar için, Pegem A yayıncılıkOlkun S., Toluk Z. (2003), İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi, Anı yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 80 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | |
[OC] 1 | 5 | 3 | ||||||||||||||
[OC] 2 | 5 | 3 | ||||||||||||||
[OC] 3 | 5 | |||||||||||||||
[OC] 4 | 5 | |||||||||||||||
[OC] 5 | 5 | |||||||||||||||
[OC] 6 | 5 |