Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IMO4412013331 | MATEMATİK TARİHİ | Ders | 4 | 7 | 4.00 |
Lisans
Türkçe
Matematik tarihinin matematik öğretimi için sahip olduğu potansiyeli fark edip matematiğin gelişimi, ilgili matematikçiler ve bugünkü medeniyetimizin gelişmesinde sahip olduğu rolü anlamalarını sağlamaktır.
Hayal YAVUZ MUMCU
1 | Bazı matematiksel kavramların tarihsel gelişimini kavrama. |
2 | Matematiğin çok kültürlü yapısını kavrama |
3 | Bugünkü medeniyetimizin gelişmesinde matematiğin oynadığı rolü açıklayabilme. |
4 | Matematik tarihinde önemli matematikçileri tanıma |
5 | Matematik tarihini matematik öğretimi sürecinde kullanabilme. |
Yok
Yok
Matematik tarihinin matematik öğretimi için sahip olduğu potansiyeli fark edip matematiğin gelişimi, ilgili matematikçiler ve bugünkü medeniyetimizin gelişmesinde sahip olduğu rolü anlamalarını sağlamaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Matematik tarihinin matematik eğitimindeki yeri ve önemi | ||
2 | Eski Mısır matematiği | ||
3 | Mezopotamya matematiği | ||
4 | Eski Babil ve Hint matematiği | ||
5 | Eski Yunan matematiği | ||
6 | MÖ önce yaşamış matematikçiler | ||
7 | 11. asıra kadar yaşamış matematikçiler | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | 11.yy ile 13.yy arasında yaşamış matematikçiler | ||
10 | 13.yy ile 16.yy arasında yaşamış matematikçiler | ||
11 | 16.yy ile 17.yy arasında yaşamış matematikçiler | ||
12 | 17.yy ile 19.yy arasında yaşamış matematikçiler | ||
13 | Çağdaş matematiğin doğuşu | ||
14 | Türkiye de Cumhuriyet Dönemi matematiği | ||
15 | Yarıyıl Sonu Sınavı | ||
16 |
Ders İçin Önerilen Kaynaklar Dönmez, A. (2005). Matematiğin Öyküsü ve Serüveni Ansiklopedisi (10 cilt). Toplumsal Dönüşüm Yayınları, İstanbul. - Mankiewicz, R. (2000). Matematiğin Tarihi, Güncel Yayıncılık, İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Rapor Sunma | 14 | 1 | 14 |
Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 112 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | |
[OC] 1 | 3 | |||||||||||||||
[OC] 2 | ||||||||||||||||
[OC] 3 | 5 | |||||||||||||||
[OC] 4 | ||||||||||||||||
[OC] 5 |