| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| IMO4412013331 | MATEMATİK TARİHİ | Ders | 4 | 7 | 4.00 |
Lisans
Türkçe
Matematik tarihinin matematik öğretimi için sahip olduğu potansiyeli fark edip matematiğin gelişimi, ilgili matematikçiler ve bugünkü medeniyetimizin gelişmesinde sahip olduğu rolü anlamalarını sağlamaktır.
Hayal YAVUZ MUMCU
| 1 | Bazı matematiksel kavramların tarihsel gelişimini kavrama. |
| 2 | Matematiğin çok kültürlü yapısını kavrama |
| 3 | Bugünkü medeniyetimizin gelişmesinde matematiğin oynadığı rolü açıklayabilme. |
| 4 | Matematik tarihinde önemli matematikçileri tanıma |
| 5 | Matematik tarihini matematik öğretimi sürecinde kullanabilme. |
Yok
Yok
Matematik tarihinin matematik öğretimi için sahip olduğu potansiyeli fark edip matematiğin gelişimi, ilgili matematikçiler ve bugünkü medeniyetimizin gelişmesinde sahip olduğu rolü anlamalarını sağlamaktır.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Matematik tarihinin matematik eğitimindeki yeri ve önemi | ||
| 2 | Eski Mısır matematiği | ||
| 3 | Mezopotamya matematiği | ||
| 4 | Eski Babil ve Hint matematiği | ||
| 5 | Eski Yunan matematiği | ||
| 6 | MÖ önce yaşamış matematikçiler | ||
| 7 | 11. asıra kadar yaşamış matematikçiler | ||
| 8 | Ara Sınav | ||
| 9 | 11.yy ile 13.yy arasında yaşamış matematikçiler | ||
| 10 | 13.yy ile 16.yy arasında yaşamış matematikçiler | ||
| 11 | 16.yy ile 17.yy arasında yaşamış matematikçiler | ||
| 12 | 17.yy ile 19.yy arasında yaşamış matematikçiler | ||
| 13 | Çağdaş matematiğin doğuşu | ||
| 14 | Türkiye de Cumhuriyet Dönemi matematiği | ||
| 15 | Yarıyıl Sonu Sınavı | ||
| 16 |
Ders İçin Önerilen Kaynaklar Dönmez, A. (2005). Matematiğin Öyküsü ve Serüveni Ansiklopedisi (10 cilt). Toplumsal Dönüşüm Yayınları, İstanbul. - Mankiewicz, R. (2000). Matematiğin Tarihi, Güncel Yayıncılık, İstanbul.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Tartışma | 14 | 1 | 14 |
| Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
| Rapor Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
| Rapor Sunma | 14 | 1 | 14 |
| Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 112 | ||
| [PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | [PC] 23 | [PC] 24 | [PC] 25 | [PC] 26 | [PC] 27 | [PC] 28 | [PC] 29 | [PC] 30 | [PC] 31 | [PC] 32 | [PC] 33 | [PC] 34 | [PC] 35 | |
| [OC] 1 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| [OC] 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| [OC] 3 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| [OC] 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| [OC] 5 |