Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEM33120133311 | MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3.00 |
Lisans
Yeni müfredatı bütün yönleriyle tanımak ve müfredata uygun etkinlikler hazırlayabilmek.
1 | Öğretim programını tanıyabilme. |
2 | Tasarım ilkelerini ve temel yaklaşımları anlayabilme |
3 | Matematik öğretim programının felsefesine uygun strateji, yöntem ve teknikleri belirleyebilme. |
4 | Matematik öğretim programındaki (5-8) öğrenme alanlarını diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirebilme. |
Yok
Yok
Öğretim programının tanımı, Tasarım ilkeleri ve temel yaklaşımlar, Matematik öğretim programının felsefesine uygun strateji yöntem ve teknikler, Matematik öğretim programında yeni eğilimler, Matematik öğretim programı (6-8) öğrenme alanlarının diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirilmesi, Matematik öğretim programının (6-8) üniteleşmesi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Öğretim programının tanımı Programın değişmesini gerekli kılan nedenler | ||
2 | Programın temelleri | ||
3 | Programın öğeleri İçerik, öğrenme ve öğretme süreci , değerlendirme | ||
4 | Matematik öğretim programının amaçları | ||
5 | Matematik öğretim programında yeni eğilimler Programın felsefesi, vizyonu ve ilkesi | ||
6 | Matematik öğretim programında yeni eğilimler Programın felsefesi, vizyonu ve ilkesi | ||
7 | Matematik öğretim programının temel becerileri | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Matematik öğretim programın yapısına uygun strateji yöntem ve teknikler | ||
10 | Matematik öğretim programını (6-8) öğrenme alanlarının diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirilmesi Öğrenci sunumları | ||
11 | Matematik öğretim programını (6-8) öğrenme alanlarının diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirilmesi Öğrenci sunumları | ||
12 | Matematik öğretim programını (6-8) öğrenme alanlarının diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirilmesi Öğrenci sunumları | ||
13 | Programın uygulanmasında okul yöneticileri, öğretmenler ve velilerden beklentiler Öğrenci sunumları | ||
14 | Programın uygulanmasında okul yöneticileri, öğretmenler ve velilerden beklentiler Öğrenci sunumları | ||
15 | |||
16 |
İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı.2006;Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, M.E.BBaki, A. 2008; Kuramdan Uygulamaya Matematik Öğretimi, Harf Yayınları, AnkaraKıroğlu, Kasım.2006; İlköğretim Programları, Pegama Yayıncılık, Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | |
[OC] 1 | ||||||||||||||||
[OC] 2 | ||||||||||||||||
[OC] 3 | 5 | |||||||||||||||
[OC] 4 | 5 |