GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SEM33120133311 MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI Seçmeli Ders Grubu 3 5 3.00

Lisans



Yeni müfredatı bütün yönleriyle tanımak ve müfredata uygun etkinlikler hazırlayabilmek.



1 Öğretim programını tanıyabilme.
2 Tasarım ilkelerini ve temel yaklaşımları anlayabilme
3 Matematik öğretim programının felsefesine uygun strateji, yöntem ve teknikleri belirleyebilme.
4 Matematik öğretim programındaki (5-8) öğrenme alanlarını diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirebilme.


Yok


Yok


Öğretim programının tanımı, Tasarım ilkeleri ve temel yaklaşımlar, Matematik öğretim programının felsefesine uygun strateji yöntem ve teknikler, Matematik öğretim programında yeni eğilimler, Matematik öğretim programı (6-8) öğrenme alanlarının diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirilmesi, Matematik öğretim programının (6-8) üniteleşmesi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Öğretim programının tanımı Programın değişmesini gerekli kılan nedenler
2 Programın temelleri
3 Programın öğeleri İçerik, öğrenme ve öğretme süreci , değerlendirme
4 Matematik öğretim programının amaçları
5 Matematik öğretim programında yeni eğilimler Programın felsefesi, vizyonu ve ilkesi
6 Matematik öğretim programında yeni eğilimler Programın felsefesi, vizyonu ve ilkesi
7 Matematik öğretim programının temel becerileri
8 Arasınav
9 Matematik öğretim programın yapısına uygun strateji yöntem ve teknikler
10 Matematik öğretim programını (6-8) öğrenme alanlarının diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirilmesi Öğrenci sunumları
11 Matematik öğretim programını (6-8) öğrenme alanlarının diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirilmesi Öğrenci sunumları
12 Matematik öğretim programını (6-8) öğrenme alanlarının diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirilmesi Öğrenci sunumları
13 Programın uygulanmasında okul yöneticileri, öğretmenler ve velilerden beklentiler Öğrenci sunumları
14 Programın uygulanmasında okul yöneticileri, öğretmenler ve velilerden beklentiler Öğrenci sunumları
15
16

İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı.2006;Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, M.E.BBaki, A. 2008; Kuramdan Uygulamaya Matematik Öğretimi, Harf Yayınları, AnkaraKıroğlu, Kasım.2006; İlköğretim Programları, Pegama Yayıncılık, Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 2 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 2 16
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 90

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16
[OC] 1
[OC] 2
[OC] 3 5
[OC] 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek