Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IMO2412013331 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Ders | 2 | 3 | 3.00 |
Lisans
Bilimsel bilgi türlerini ve araştırma kavramını algılama Bilimsel araştırmaların yürütülmesinde takip edilen basamakları kavrama Bilimsel araştırmalarda kullanılan temel kavramları tanımlama Araştırmalarda kullanılan yöntemlerin kökenlerini kavrama Bir araştırma problemi ortaya koyma Problemin doğasın uygun yöntem seçme Değişkenlere uygun veri toplama aracı seçme veya geliştirme
Yrd. Doç.Dr.Meral CANSIZ AKTAŞ,
1 | Nicel/nitel araştırma yöntemleri ve birbirinden farklılıklarıni aciklar. |
2 | Bilim nedir, bilimsel bilgi nedir, arastima ve etik nedir bilir ve ifade eder. |
3 | Sosyal bilimlerde ve fen bilimlerinde araştırmanın temel özellikleri ve farklılıklarıni aciklar. |
4 | |
5 |
Yok
Yok
1. Bilim ve temel kavramlar 2. Bilim tarihine ilişkin temel bilgiler 3. Bilimsel araştırmanın yapısı 4. Bilimsel yöntemler 5. Problemi seçme ve tanımlama 6. Araştırma modeli 7. Araştırma modeli 8. Veri toplama yöntemleri 9. Nicel ve nitel veri toplama teknikleri 10. Verilerin kaydedilmesi 11. Verilerin analizi ve yorumlanması 12. Ölçme aracının özellikleri 13. Bilimsel araştırmaların raporlaştırılması
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Bilim nedir, Bilimsel bilgi nedir? Bilimsel araştırma nedir? | ||
2 | Bilimde Etik nedir? | ||
3 | Sosyal bilimlerde ve fen bilimlerinde araştırmanın temel özellikleri | ||
4 | Nicel/nitel araştırma yöntemleri ve birbirinden farklılıkları | ||
5 | Bilimsel araştırmanın basamakları | ||
6 | Sorun/problemin belirlenmesi | ||
7 | ARA SINAV | ||
8 | Araştırmanın planlanması | ||
9 | Veri toplama teknikleri | ||
10 | Verilerin toplanması | ||
11 | Verilerin analizi | ||
12 | Sonuçların yorumlanmas | ||
13 | Rapor yazma ve APA yazim kurallari | ||
14 | Degerlendirme | ||
15 | Final sınavı | ||
16 | Genel değerlendirme |
1. Allwood, C.M. (2012). The Distinction Between Qualitative And Quantitative Research Methods İs Problematic. Qual Quant. 46:1417–1429. DOI 10.1007/s11135-011-9455-8. 2. Arıkan, R. (2011). Araştırma Yöntem ve Teknikleri. Nobel Yayınevi. Ankara. 3. Babbie, E. (2007). The Practice of Social Research. Eleventh Edition. Belmont, CA: Wadsworth. 4. Balnaves, M. ve Caputi, P. (2001). Introduction to Quantitative Research Methods. An Investigative Approach. London: Sage Publications Inc. 5. Baykul, Y. (1999). İstatistik Metotlar ve Uygulamalar. Anı Yayıncılık. 3. Baskı. Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözümü | 10 | 2 | 20 |
Seminer | 1 | 7 | 7 |
Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 85 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | |
[OC] 1 | 3 | 5 | ||||||||||||||
[OC] 2 | 3 | 5 | ||||||||||||||
[OC] 3 | 3 | 5 | ||||||||||||||
[OC] 4 | ||||||||||||||||
[OC] 5 |