GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GENG2082016146 DİLBİLİME GİRİŞ-II Ders 2 4 5.00

Lisans



Bu ders, çağdaş ve geleneksel dil çalışmaları ile fonetik (sesbilgisi), fonoloji (sesbilim) gibi dilbilim alanlarının tanıtılmasını ve dil edinimi konusunda öğrencilere farkındalık kazandırmayı amaçlar. Dersin temel hedefi, sesbirimlerinin isleyişi ve ses olaylarını kurallarıyla birlikte göstermek, ikinci dil öğretim yöntemleri konusunda öğrencilerde bilinç oluşturmak, farklı toplumsal grupların dil kullanımlarında ortaya çıkan çeşitliliği tanıtmaktır.


Yrd. Doç. Dr. Turgay HAN


1 Sesbilim, ses bilgisi gibi temel dilbilim alanlarını kulanarak dilbilimcilerin “insan dilini bilmekten” neyi kast ettiklerini anlayabilmek.
2 Sesbirimlerinin işleyişi ve ses öbeklerinin oluşumu konusunda farkındalık kazanmak.
3 Dil ediniminde sosyal ve biyolojik ne tür faktörlerin yer aldığını kavrayabilmek.


Yok


Yok


Sesbilgisi, Sesbilim, Dil edinimi, Sosyolinguistik


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Sesbilimi Ses alfabesi Okuma (6. Bölüm sf. 221-235)
2 Sesliler Ses sınıfları Tonlama Okuma (6. bölüm sf. 236-244)
3 Ses işaretleri Özet Okuma (6. bölüm sf. 245-254)
4 Fonoloji Dilin ses öbekleri Sesbirimler (phonemes) Okuma (7. bölüm sf. 255-265)
5 Sesbirimlerinin Ayırıcı Özellikleri Fonolojinin Kuralları Okuma (7. bölüm sf. 266-284) Alıştırmalar
6 Dil Sürçmesi Sözcük vurgusu Tonlama Okuma (7. bölüm sf. 285-289)
7 Fonolojik analiz Özet Okuma (7. bölüm sf. 290-298)
8 Ara sınav
9 Dil Edinimi Dil Ediniminin Aşamaları İlk sözcükler Okuma (8. bölüm sf. 313-326)
10 Birden fazla dil bilmek İkinci Dil Öğretim Yöntemleri Okuma (8. bölüm sf. 313-325)
11 Özet Okuma (8. bölüm sf. 326-358)
12 Quiz
13 Dil ve Toplum Bölgesel Ağızlar Sosyal Ağızlar Okuma (10. bölüm sf. 409-431)
14 İletişim İçinde Diller Kullanımdaki Dil Alıştırmalar (10. bölüm sf. 432-460)
15 Özet Genel özet ve tekrar
16 Final Sınavı

Ders Kitabı: Fromkin, Victoria, Rodman, Robert &Hyams, Nina. (2007). An Introduction to Language. Boston: Thomson Wadsworth. Yardımcı Kitaplar: Yule, George. (2003). The Study of Language—An Introduction. UK: Cambridge University Press. Kocaman, Ahmet. (2006) Dilbilim. Ankara: Dil Derneği Yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 8 1 8
Derse Katılım 15 4 60
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 3 24
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 137

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18
[OC] 1 5 4 3 3 4 5
[OC] 2 4 3 3 4 4
[OC] 3 4 4 5 2 4 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek