Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SENG3092016136 | AMERİKAN EDEBİYATI-I | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 5.00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin başlıca amacı Amerikan tarihi ile Amerikan Edebiyat Geleneği arasında bir paralellik kurarak, 17. yüzyıl erken koloni dönemi,18. yüzyıl ulusallaşma süreci ve 19. yüzyıl romantik geleneğin göze çarpan eserlerini toplumsal yapı ve edebiyat ilişkisi çerçevesinde örneklemek ve Amerikan kültür ve edebiyatının temel unsurları olan mitleri tanımak ve tartışmaktır.
Öğrt Gör. İbrahim KOÇ
1 | 15. yüzyıl sonunda Avrupalıların Amerika kıtasına ulaşmalarından 19. yüzyılın başlangıcına kadar uzanan dönemin Amerikan tarihi ve edebiyatı hakkında genel bir bilgi sahibi olmak . |
2 | Koloni Amerikan tarihi ve sosyal hayatını edebiyatla ilişkilendirmek. |
3 | Amerikan toplumunun ve kültürürün gelişim evresinin tarihsel süreç kapsamında tanıtmak |
4 | Amerikan kültür ve edebiyatının belirleyici anlatıları olan Amerikan mitlerini tanımak |
5 | Amerikan toplumunun kökenlerini öğrenmek |
6 | Amerikan ve İngiliz Edebiyatları arasındaki farklılıkların yanısıra, ortak yönlerini ve gelenekteki sürekliliği algılamak. |
7 | Erken koloni dönemindeki eserler üzerinden günümüz Amerikan hayatına ilişkin tespitlerde bulunabilmek. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Amerikan edebiyat tarihinin başlangıcından modern döneme kadar incelenmesi ve bu dönemde yaşayan önemli edebiyatçıların hayatıve eserleri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, önemi ve amaçların tartışılması | ||
2 | Amerikan kültürü ve tarihine giriş: Kimin Amerikası? | ||
3 | Kristof Kolomb, Kolomb'un mektupları; sömürge kavramı ve sömürgecilik tarihi. | ||
4 | Erken koloni dönemi Amerikan tarihi ve toplumsal hayatı | ||
5 | Keşif edebiyatı; Kaptan John Smit'in "A Description of New England" okuma parçalarının tartışılması ve değerlendirilmesi | ||
6 | Amerikan Püritenliği; Püriten bir yazar olarak Anne Bradstreet'in şiirleri | ||
7 | Akıl Çağına giriş ve Deizm | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Akıl Çağı; Benjamin Franklin'in otobiyografisi: "The Autobiography" | ||
10 | Thomas Paine ve "The Age of Reason" | ||
11 | St. Jean de Crevecour'den "Letters from an American Farmer" | ||
12 | Thomas Jefferson'un "The Declaration of Independence" | ||
13 | Romantizme giriş | ||
14 | Dönemin değerlendirilmesi | ||
15 | Final sınavı |
American Literature - 101 by Francis E. Skipp American Literature, Durham, USA, 1996. Contemporary American Poetry, Ryan Van Cleave, Longman, New York, 2003
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 15 | 1 | 15 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 139 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | |
[OC] 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
[OC] 2 | 3 | |||||||||||||||||
[OC] 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
[OC] 4 | 4 | |||||||||||||||||
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
[OC] 6 | 5 | |||||||||||||||||
[OC] 7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |