Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SENG1142016136 | EDEBİYAT AKIMLARI-II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5.00 |
Lisans
İngilizce
Ders, öğrencilere edebiyatı akademik bir açıdan anlayabilmeleri için kuramsal ve eleştirel metinlerin okunması; derslere ve seminer tartışmalarına katılım yoluyla kuramsal bilginin yanı sıra, analitik ve yaratıcı beceriler kazandırmayı amaçlar.
Öğr. Gör. İbrahim Koç
1 | Yazılı metinlerin formal ve tematik boyutları ve yazarları hakkındaki bilgiyi, toplumsal ve kültürel önemini ve edebiyat metinlerinin üretimine etkisini kavrayacak bir anlayışı edinmek |
2 | Edebi metin okumalarında eleştirel, analitik ve karşılaştırmalı bir perspektif kullanabilmek |
3 | Analitik ve yorumsal perspektifler kullanarak karşıt tarihsel ve eleştirel bakış açılarını değerlendirmek ve edebiyat kuramı ve uygulaması arasındaki ilişkiyi anlamak |
4 | Tarihsel düşünebilmek ve yazılı metnin estetik boyutuyla toplumsal, kültürel ve diğer ilgili bağlamlar arasındaki ilişkiyi anlayabilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Üniversite müfredatı dersleri olarak somutlaştırılmış olan, edebiyatın farklı alanlarında öğrencilerin ileri aşamalarda yapacakları çalışmalar için kuramsal alt yapı oluşturmaya yönelik giriş niteliğinde bir derstir. Öğrenciler temel edebi terminolojiyi, türler ve akımlarla ilgili kuramsal ve eleştirel bakış açılarını, edebiyatın tarihselliğini ve kullanılacak araştırma metotlarını öğrenirler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Edebiyat Akımları ve Batı Edebiyatı Kavramı | ||
2 | Edebiyat Akımlarının Oluşumunda Etkili Olan Faktörler | ||
3 | Klasik Sanatın Tanımı ve Klasisizm | ||
4 | Klasisizm: Örnek Metinler | ||
5 | Romantizm: Tanım ve Örnek Metinler | ||
6 | Realizm ve Natüralizm: Tanım ve Örnek Metinler | ||
7 | Parnas Akım: Tanım ve Örnek Metinler | ||
8 | Sembolizm: Tanım ve Örnek Metinler | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Gerçeküstücülük: Doğuşu ve Gelişmesi | ||
11 | Gerçeküstücülük: Örnek Metinler | ||
12 | Edebiyat –Felsefe İlişkisi: Varoluşçuluk | ||
13 | 21. Yüzyıl Edebiyatında Yönelişler | ||
14 | Türk ve Dünya Edebiyatında Akımların Gelişmesine Genel Bakış | ||
15 | Dönem Sonu Sınavları |
Literary Criticism / Sevim Kantarcıoğlu Platon’dan Derrida’ya Edebiyat akımları, Sevim Kantarcı Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Berna Moran
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 15 | 1 | 15 |
Derse Katılım | 15 | 4 | 60 |
Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | |
[OC] 1 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | |||||||||||
[OC] 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | ||||||||||
[OC] 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||||
[OC] 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |