Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENG1002016136 | TEMEL İNGİLİZCE | Ders | 0 | 0 | 0.00 |
Lisans
İngilizce
Hazırlık sınıfındaki İngilizce öğretiminin amacı genellikle öğrencilere temel dilbilgisi kurallarını öğretmek, İngilizce kelime haznelerini geliştirmek ve duyduğunu ve okuduğunu anlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek temel akademik becerileri kazandırmaktır. Ayrıca, bu süreçte öğrencilerin daha ileri düzeydeki akademik programları, üniversitemiz durumunda İngiliz Dili Edebiyatı programını, takip edebilecek düzeye gelmeleri hedeflenir. Bu dönemde öğrenciler, İngilizce dilini daha iyi anlama, kullanma ve iletişim kurma becerilerini geliştirerek, İngilizceyi etkili bir şekilde kullanabilecekleri günlük ve akademik yaşamlarında başarılı olabilecekleri bir seviyeye taşınır. Bu süreçte öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini güçlendirecek etkileşimli ve katılımcı bir öğrenme ortamı sunulur. İngilizce hazırlık sınıfı, öğrencilere İngilizce dilini anlamalarına ve kullanmalarına yardımcı olurken aynı zamanda kültürel farkındalıklarını ve küresel perspektiflerini artırmalarına da katkı sağlar. Bu dönemde temel İngilizce bilgisi edinilerek, öğrencilerin daha ileri seviyedeki dil becerilerini geliştirebileceği üniversite veya ileri eğitim programlarına hazırlanmaları amaçlanır. Özetle, hazırlık sınıfındaki İngilizce öğretimi, öğrencilere temel dil becerilerini kazandırmak ve onları daha ileri düzeyde dil kullanımına hazırlamak için temel bir adımdır.
Öğr. Gör. Mine Bektaş Öğr. Gör. Nurgül Bekdemir Öğr. Gör. Selin Yurdakul Öğr. Gör. Umut Özçelik Öğr. Gör. Güzin Çol Öğr. Gör. Aybüke Güzen
1 | Öğrenciler basit günlük diyalogları gerçekleştirebilir. Farklı konularda konuşurken uygun kelimeleri kullanır. Açık ve anlaşılır bir telaffuz kullanarak konuşur. Sözlü iletişimde temel dil bilgisi yapılarını kullanır. |
2 | Öğrenciler okudukları ve dinledikleri metinleri anlayıp, onlarla ilgili sorulara cevap verme becerisini geliştirebilir |
3 | Öğrenciler, çeşitli türdeki yazılı metinleri anlayabilmeli, anahtar bilgileri çıkarabilmeli ve ana fikirleri ile detayları anlayabileceklerdir. |
4 | Öğrenciler, İngilizce olarak düzenli ve tutarlı bir biçimde yazılmış makaleler, raporlar ve akademik çalışmalar dahil olmak üzere iyi yapılandırılmış yazılar üreteceklerdir. |
5 | Öğrenciler, İngilizce konuşulan ortamlarda daha ileri akademik çalışmalar yapacak ve İngilizce derslerini etkili bir şekilde takip edebileceklerdir. |
6 | Öğrenciler, İngilizce'de bilgiyi analiz edebilecek, gerekli bağlantıları kurabilecek ve eleştirel düşünebilecektir. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Okuma Dersi Okuma dersinin amacı, öğrencilerin İngilizce yazılmış okuma metinleri, gazete ve dergi yazıları, bilimsel makaleleri anlamalarını sağlamak ve bunları yorumlama kabiliyeti kazandırmaktır. Her okuma parçasının sonunda okuduğunu anlamaya yönelik sorular, doğru-yanlış ifadeyi bulma alıştırmaları ve öğrencilerin yabancı dili kullanma kabiliyetlerini geliştirici tartışma bölümü yer almaktadır. Öğrenciler bu ders sayesinde akademik çalışmalarında faydalanacakları kaynakları daha kolay analiz etme, anlama ve yorumlama imkanı bulacaklardır. Yazma Dersi Yazma dersi öğrencilerin duygu ve düşüncelerini planlı bir biçimde, standart kompozisyon düzeninde, dilbilgisi kurallarına uygun ve doğru noktalama işaretlerini kullanarak yazıya geçirmelerine rehberlik eden bir derstir. Dilbilgisi Dersi Dilbilgisi dersinde öğrenciler İngilizce’nin temel dilbilgisi kurallarını, ses, kelime ve cümle yapılarını, zamanların değişik kullanım alanlarını konu anlatımları, örnekler ve pekiştirici alıştırmalar sayesinde öğrenir. Dinleme ve Konuşma Dersi Bu ders sayesinde öğrenciler kendilerini, duygu ve düşüncelerini, karşılarındaki kişiye gönderecekleri mesajları rahat ve akıcı bir biçimde iletme becerisi kazanacaklardır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Reading Skill: Identifying main ideas and supporting details Vocabulary Skill: Using the dictionary to identify word forms Listening Skill: Listening for main ideas, identifying key words Writing Skill: Organizing and developing a paragraph Speaking Skill: Checking for understanding Grammar: Conditionals | ||
2 | Listening Skill: Identifying details, Taking notes Reading Skill: Previewing a text Vocabulary Skill: Use of context to understand words Writing Skill: Using descriptive adjectives Speaking Skill: Conforming understanding Grammar: Gerunds and infinitives | ||
3 | Listening Skill: Making predictions Reading Skill: Taking notes Vocabulary Skill: Synonyms Writing Skill: Writing a summary and a personal response Speaking Skill: Giving a presentation Grammar: Verbs & Verb Patterns | ||
4 | Listening Skill: Making inferences Reading Skill: Distinguishing facts from opinions Vocabulary Skill: Word forms Writing Skill: Writing an informal email giving mews Speaking Skill: Avoiding answering questions Grammar: Present Perfect and present perfect continuous | ||
5 | Listening Skill: Understanding bias in a presentation Reading Skill: Using referents to understand contrast Vocabulary Skill: Using dictionary to find the correct meaning Writing Skill: Writing an email of complaint Speaking Skill: Expressing interest during a conversation Grammar: Shifts between past and present time fames | ||
6 | Listening Skill: Listening for contrasting ideas Reading Skill: Using a graphic organizer Vocabulary Skill: Phrasal verbs Writing Skill: Stating reasons and giving examples Speaking Skill: Changing the topic Grammar: Simple, compound, and complex structures | ||
7 | Listening Skill: Listening for signal words and phrases Reading Skill: Using a timeline Vocabulary Skill: Collocations with prepositions and nouns Writing Skill: Writing a summary Speaking Skill: Using questions to maintain listener interest Grammar: Indirect Speech | ||
8 | Listening Skill: Listening for causes and effects Reading Skill: Scanning a text Vocabulary Skill: Collocations with adjectives + prepositions Writing Skill: Writing an email of complaint Speaking Skill: Adding to another speaker’s comments Grammar: Sentence fragments | ||
9 | Listening Skill: Listening for causes and effects Reading Skill: Skimming, separating fact and opinion Vocabulary Skill: Words with different meanings Writing Skill: Writing with unity Speaking Skill: Asking for and giving examples Grammar: Modal verbs | ||
10 | Listening Skill: Listening for specific information Reading Skill: Distinguishing main ideas from details Vocabulary Skill: Prefixes Writing Skill: Using evidence to support an argument Speaking Skill: Giving advice and making recommendations Grammar: Contrast and concession connectors | ||
11 | Listening Skill: Recognizing facts and opinions Reading Skill: Making inferences Vocabulary Skill: Using the dictionary: verb complements Writing Skill: Connecting information Speaking Skill: Expressing opinions Grammar: Subject-verb agreement | ||
12 | Listening Skill: Recognizing a speaker’s attitude Reading Skill: Identifying reference words, inferring meaning Vocabulary Skill: Guessing meaning from context Writing Skill: Organizing supporting details Speaking Skill: Asking for and giving clarification Grammar: Sentence fragments | ||
13 | Listening Skill: Listening for specific information Reading Skill: Scanning a text Vocabulary Skill: Words with different meanings Writing Skill: Paraphrasing Speaking Skill: Participating in a group discussion Grammar: Comparatives and superlatives | ||
14 | Listening Skill: Listening for reasons and explanations Reading Skill: Skimming, inferring meaning Vocabulary Skill: Antonyms Writing Skill: Writing with unity Speaking Skill: Giving a persuasive presentation Grammar: Adjective Clauses | ||
15 | Listening Skill: Predicting Reading Skill: Following ideas Vocabulary Skill: Word groups, synonyms, recognizing parts of speech Writing Skill: Connecting information Speaking Skill: Expressing opinions Grammar: Adverbial Clauses | ||
16 | Listening Skill: Note-taking skill: Using a chart to organize notes about main ideas Reading Skill: Previewing and predicting Vocabulary Skill: Understanding meaning from context Writing Skill: Organizing and developing an essay Speaking Skill: Dealing with problems on the phone Grammar: Restrictive relative clauses | ||
17 | Listening Skill: Understanding North American and British accents Reading Skill: Highlighting and annotating Vocabulary Skill: Using the dictionary Writing Skill: Writing a three-paragraph analysis essay Speaking Skill: Conforming understanding Grammar: Talking about past events / Past perfect forms | ||
18 | Listening Skill: Identifying details Reading Skill: Skimming a text using topic sentences Vocabulary Skill: Collocations with nouns Writing Skill: Writing an opinion essay Speaking Skill: Expressing opinions Grammar: Talking about the future | ||
19 | Listening Skill: Taking notes using key words and phrases / Making predictions Reading Skill: Making inferences Vocabulary Skill: Noun suffixes / recognizing easily confused words Writing Skill: Writing a descriptive essay Speaking Skill: Giving a presentation Grammar: Using the passive / Using causative have and get | ||
20 | Listening Skill: Making predictions Reading Skill: Highlighting and annotating Vocabulary Skill: Prefixes and suffixes Writing Skill: Writing a narrative essay and varying sentence patterns Speaking Skill: Language to give solutions Grammar: Using verbs with –ing and infinitive | ||
21 | Listening Skill: Making inferences Reading Skill: Understanding linkers Vocabulary Skill: Word forms Writing Skill: Writing an article giving advice Speaking Skill: Language to give solutions Grammar: Using determiners and quantifiers | ||
22 | Listening Skill: Listening for stressed words Reading Skill: Understanding compare and contrast organization Vocabulary Skill: Using the dictionary to distinguish between homonyms Writing Skill: Writing a compare and contrast essay Speaking Skill: Avoiding answering questions Grammar: Subordinators and transitions to compare and contrast | ||
23 | Listening Skill: Editing notes after a lecture / Understanding bias in a presentation Reading Skill: Recognizing bias Vocabulary Skill: Cause and effect collocations Writing Skill: Writing a cause and effect essay Speaking Skill: Expressing interest during a conversation Grammar: Comparative forms of adjectives and adverbs | ||
24 | Listening Skill: Comparing and contrasting notes on multiple topics / Listening for contrasting ideas Reading Skill: Using an outline Vocabulary Skill: Using the dictionary: formal and informal words Writing Skill: Writing a summary Speaking Skill: Changing the topic Grammar: Reported speech with the present tense and shifting tenses | ||
25 | Listening Skill: Understanding fluent speech Reading Skill: Understanding reference Vocabulary Skill: High-frequency verb collocations Writing Skill: Describing data Speaking Skill: Starting a conversation with a stranger Grammar: Agents with the passive voice | ||
26 | Listening Skill: Listening for signal words and phrases Reading Skill: Using an outline Vocabulary Skill: Word forms Writing Skill: Writing a summary Speaking Skill: Using questions to maintain listener interest Grammar: Adverb phrases of reason | ||
27 | Listening Skill: Listening for causes and effects Reading Skill: Understanding the purpose of quoted speech Vocabulary Skill: Collocations with prepositions Writing Skill: Writing an opinion essay Speaking Skill: Changing the topic Grammar: Present modal verbs / Past modals of deduction | ||
28 | Listening Skill: Listening for stressed words Reading Skill: Understanding ellipsis Vocabulary Skill: Word roots Writing Skill: Writing a persuasive letter / email Speaking Skill: Agreeing and disagreeing Grammar: Relative clauses / Participle clauses | ||
29 | Listening Skill: Listening for stressed words Reading Skill: Understanding reference Vocabulary Skill: Synonyms and antonyms Writing Skill: Writing a review Speaking Skill: Adding to another speaker’s comments Grammar: Past and present habits | ||
30 | Listening Skill: Understanding assimilation Reading Skill: Identifying counterarguments and refutations Vocabulary Skill: Collocations with prepositions Writing Skill: Writing a persuasive essay Speaking Skill: Retelling a news story Grammar: Adverb clauses of concession |
On Screen B2+ Workbook and Grammar Book Oxford Q: Skills for Sucess Reading & Writing 3-4 Oxford Q: Skills for Success Listening & Speaking 3-4
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Quiz | 40 | 1 | 40 |
Derse Katılım | 30 | 26 | 780 |
Uygulama/Pratik | 15 | 10 | 150 |
Tartışma | 20 | 4 | 80 |
Soru-Yanıt | 30 | 4 | 120 |
Takım/Grup Çalışması | 30 | 2 | 60 |
Proje Hazırlama | 4 | 6 | 24 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 5 | 5 | 25 |
Makale Yazma | 20 | 1 | 20 |
Bireysel Çalışma | 30 | 5 | 150 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 30 | 10 | 300 |
Toplam İş Yükü (saat) | 1800 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | |
[OC] 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 |
[OC] 2 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 |
[OC] 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 |
[OC] 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
[OC] 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
[OC] 6 |