Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İKT2212013204 | MAKRO İKTİSAT | Ders | 2 | 3 | 4.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencinin temel makroekonomik bilgilere sahip olmasını sağlamak ve çeşitli ekonomik politikaları ve yaklaşımları analiz edebilecek yeteneklerini geliştirmektir.
1 | Makro ekonomik hesaplamalar yapabilir. |
2 | Para piyasası ve politikalarını takip edebilir |
3 | Mal piyasası ve politikalarını takip edebilir. |
4 | Faktör piyasası ve politikalarını takip edebilir. |
5 | Makro ekonomik denge oluşumunu analiz edebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ulusal Gelir ve Hesapları, Para, Enflasyon, İstihdam, IS ve LM eğrileri, Makroekonomik Denge, Para ve Maliye Politikaları,
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar | ||
2 | Milli gelir ve çıktının hesaplanması | ||
3 | Başlıca Makroekonomik Okullar | ||
4 | Tüketim ve yatırım | ||
5 | Ekonomik Büyüme ve Kalkınma | ||
6 | İstihdam | ||
7 | Enflasyon | ||
8 | Para ve Para Talebi | ||
9 | ara sınav | ||
10 | IS Eğrisi | ||
11 | LM Eğrisi | ||
12 | Maliye ve Para Politikaları ve Makro Denge | ||
13 | Merkez Bankası ve Para Politikası | ||
14 | Final Sınavı |
Gregory Mankiw, Makroekonomi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 10 | 20 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 106 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | |
[OC] 1 | 3 | 4 | 5 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
[OC] 2 | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
[OC] 3 | 1 | 5 | 5 | 1 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
[OC] 4 | 3 | 3 | 1 | 4 | 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
[OC] 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |