Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BIO41720121330 | ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders Biyoloji bölümünde lisans eğitim yapan öğrenciler için, ÇED ,proje değerlendirmelerinde kullanılan bilimsel uygulamadır. ÇED; kalkınma ile çevre arasında denge kurmayı hedeflemekte ve önemli çevresel etkileri olan projelerin kalkınmaya olan ekonomik katkılarının artırılmasını sağlarken de çevreyi koruyarak yapılması gerektiğini anlatmaktadır. Lisans düzeyinde çevresel etkilerin değerlendirilmesiyle ilgili bilgi ve beceri vermeyi amaçlamaktadır.
Yrd. Doç. Dr. Onur Candan
1 | Çevre üzerinde görülebilecek etkilerin türü, derecesi ve genişliği konusunda bilgi sahibi olabilir |
2 | Etki alanı içerisindeki yenilenemez kaynakların önem derecesi belirleyebilir |
3 | Çevreye olan etkilerinin çözümlenmesi ve olumsuz etkilerin gücünün nasıl hafifletilmesi gerektiğini bilir |
4 | ÇED raporu hazırlayabilir |
5 | |
6 | |
7 | |
8 |
Yok
Yok
ÇED ile planlamayı bütünleştirecek düzenlemelerin neler olabileceği, çevre mevzuatının temel aldığı doğa-insan ilişkisi varlığını belirlemek, bu yaklaşımın fiziksel planlamayla ilişkisinin hangi yöntemlerle kurulabileceği, kendi kendine zarar verebilecek tesisleri kurmamak için çevresel faktörlerin öneminin, arazi kullanımlarının yer seçimi ve faaliyetlerin birbirleriyle uyumunun öneminin vurgulanması.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Çevresel etki değerlendirmesi kavramına genel bakış ( ÇED tarihçesi ve gelişimi) | ||
2 | ÇED nin tanımı, Çevre ve etki | ||
3 | Karar, Alternatif çözümler, süreç, bilimsellik – çok disiplinlilik, katılım, kapsamlaştırma | ||
4 | ÇED raporu hangi projeler için hazırlanmalıdır. | ||
5 | ÇED raporunun kapsamı ne olmalıdır. | ||
6 | Uluslar arası boyutta ÇED | ||
7 | ÇED yöntem ve teknikleri | ||
8 | Proje ödevlerinin belirlenmesi | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Tehlikeli Atıkların ve Tehlikeli Kimyasalların Kontrolü Yönetmeliği | ||
11 | Hava Kalitesi ve Toprak Kirliliği Kontrolü Yönetmeliği | ||
12 | Çevre Denetimi Yönetmeliği | ||
13 | Proje ödevlerinin sunumu | ||
14 | Proje ödevlerinin sunumu | ||
15 | Proje ödevlerinin sunumu | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Özer.Ö.A. 1996. Kalkınma ,Çevre ve Çevresel Etki Değerlendirmesi .TMMOB . ÇED Komisyonu. ISBN:975-1301-1707.ANKARA Petts, J. 1999. Handbook of Environmental Impact Assesment. ISBN: 978-0632047727. Blacwell Publişhing, Incorporated, 2 edition. Candan, O. Çevresel Etki Değerlendirmesi Ders Notları Glasson, J. 2005.Introduction to Enviromental Impact Assesment: Principles, and procedures, process, practice, and prospects (The natural and built environmentseries).ISBN: 978-0415338370, Routledge,3 edition.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 5 | 2 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 79 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | [PC] 23 | [PC] 24 | [PC] 25 | [PC] 26 | |
[OC] 1 | ||||||||||||||||||||||||||
[OC] 2 | ||||||||||||||||||||||||||
[OC] 3 | ||||||||||||||||||||||||||
[OC] 4 | ||||||||||||||||||||||||||
[OC] 5 | 2 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||||
[OC] 6 | 2 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||||
[OC] 7 | 1 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||||
[OC] 8 | 4 | 5 | 5 |