Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAT42220121310 | İLERİ PROGLAMA-II | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 5.00 |
Lisans
Türkçe
Bilgisayar aracılığı ile problemleri çözme
Doç.Dr.Selahattin MADEN
1 | İleri düzey C++, Java ve Fortran programlama dili |
2 | |
3 | |
4 | |
5 |
Yok
Yok
FORTRAN 77 ve 90 programlama dili ile bilimsel program geliştirme. Temel Fortran veri tipleri, aritmetik operatörler ve fonksiyonlar, atama deyimleri, girdi-çıktı deyimleri. Kontrol deyimleri, seçme yapıları, program test ve düzeltme teknikleri, nümerik integral programına uygulama. Nümerik olmayan veri tipleri. Mantıksal ve karakter verileri, grafik çizimi. Tek ve çok boyutlu diziler. Fonksiyonlar ve altyordamlar. Çift duyarlı ve kompleks veri tipleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | C++ programlama dili genel bilgi | ||
2 | Sınıflar ve veri soyutlaması | ||
3 | Operatör yüklemeleri | ||
4 | Kalıtlar | ||
5 | Sanal fonksiyonlar | ||
6 | Şablonlar | ||
7 | Java Uygulamaları ve Appletler | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Java Programlaması | ||
10 | Fortran programlama diline giriş | ||
11 | Karşılaştırmalı Fortran kodları | ||
12 | Karakter seti, veri tipleri, deyimler, operatörler ve ifadeler | ||
13 | Mantıksal ve karakter verileri, grafik çizimi. | ||
14 | Fonksiyonlar ve altyordamlar. | ||
15 | Çift duyarlı ve kompleks veri tipleri. | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Deitel,H.M., C How to Program, Intorducing C++ and Java, 2001 Capper, D.,Introducing C++ for Scientist, Engineers and Mathematicians, Springer, 2001 Press, W., Numerical Recipes in Fortran, Cambridge, 1992
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Tartışma | 10 | 4 | 40 |
Beyin Fırtınası | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 142 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 |
[OC] 2 | |||||||
[OC] 3 | |||||||
[OC] 4 | |||||||
[OC] 5 |