GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MAT40320121310 SAYILAR TEORİSİ-I Seçmeli Ders Grubu 4 7 5.00

Lisans


Türkçe


Doğru düşünme ve yorum yapma yeteneğini geliştirmek ve kişiye matematikle ilgili temel bilgiler kazandırmaktır.


Yrd.Doç.Dr. Yıldıray ÇELİK


1 Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci matematikle ilgili temel bilgiler kazanacaktır.


Yok


Yok


Tamsayıların herhangi bir tabanda ifade edilmesi. Aritmetiğin temel teoremi. Tam sayılarda bölünebilme. Asal sayılar ve asal sayıların dağılımı. Euclid bölme algoritması ve uygulamaları. Tamsayıların tek türlü çarpanlara ayrılması. Çarpımsal ve toplamsal fonksiyonlar. Diophantine denklemleri. Kongrüanslar ve rezidü sistemleri. Sürekli kesir ayrışımları. Rasyonel ve irrasyonel sayılar. Primitif kökler.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tamsayıların herhangi bir tabanda ifade edilmesi.
2 Aritmetiğin temel teoremi.
3 Tam sayılarda bölünebilme.
4 En Büyük Ortak Bölen
5 Asal sayılar ve asal sayıların dağılımı.
6 Euclid bölme algoritması ve uygulamaları
7 Tamsayıların tek türlü çarpanlara ayrılması
8 Arasınav
9 Çarpımsal ve toplamsal fonksiyonlar.
10 Diophantine denklemleri.
11 Kongrüanslar ve rezidü sistemleri.
12 Sürekli kesir ayrışımları.
13 Rasyonel ve irrasyonel sayılar.
14 İkinci Dereceden Kalanlar
15 Primitif Kökler, İndeksler
16 Dönem sonu sınavı

1 Fethi Çallıalp, Sayılar Teorisi, İstanbul, 1999 2 Arif Kaya, Sayılar Kuramına Giriş, İzmir, 1988 3 Ivan Niven, Herbert S. Zuckerman, Number theory, John Wiley&sons. Inc., 1966



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Bütünleme Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 4 56
Problem Çözümü 10 4 40
Beyin Fırtınası 10 4 40
Toplam İş Yükü (saat) 142

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7
[OC] 1 5 4 3 5 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek