| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MAT30220121310 | BİLGİSAYAR PROGLAMA-II | Ders | 3 | 6 | 4.00 |
Lisans
Türkçe
Matematikçiler için maple paket programlama dilini öğretmektir. Matematik problemlerinin çözümünü bilgisayar yardımıyla öğretmektir. Matematik problemlerinin kolay çözülebilirliğini göstermektir.
Doç. Dr. Mehmet Korkmaz
| 1 | Eşitsizlik ve Eşitsizlik sistemlerininin çözümlerini öğretmek |
| 2 | Kümelerle ilgili temel komutlarıvermek |
| 3 | Denklem ve denklem sistemlerinin çözümlerini öğretmek |
| 4 | Fonksiyonlarla ilgili temel komutları vermek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Denklem ve Denklem sistemleri çözümleri, Eşitsizlikler, Kümeler, Bağıntı ve Fonksiyonlar
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Bir denklemin çözümü | ||
| 2 | Bir denklem sisteminin çözümü | ||
| 3 | Denklem sistemlerinin sayısal çözümleri | ||
| 4 | Denklem ve eşitsizlik sistemleri | ||
| 5 | Kümeler | ||
| 6 | Uygulamalar | ||
| 7 | Bağıntı | ||
| 8 | Arasınav | ||
| 9 | Fonksiyonlar | ||
| 10 | Birebir ve örten fonksiyonlar | ||
| 11 | Fonksiyonlarla ilgili yapılan işlemler | ||
| 12 | Ters fonksiyonun hesaplanması | ||
| 13 | Ters Fonsiyonun grafiği | ||
| 14 | Uygulamalar | ||
| 15 | Genel tekrar | ||
| 16 | Final sınavı |
Basri ÇELİK, Maple ve Maple ile Matematik, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2004 Frank Garvan, The Maple Book, CRS Press, USA, 2001
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Quiz | 5 | 1 | 5 |
| Derse Katılım | 4 | 2 | 8 |
| Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
| Problem Çözümü | 14 | 1 | 14 |
| Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 125 | ||
| [PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
| [OC] 1 | 4 | ||||||
| [OC] 2 | 4 | ||||||
| [OC] 3 | 4 | ||||||
| [OC] 4 | 4 |