Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAT30120121310 | BİLGİSAYAR PROGLAMA-I | Ders | 3 | 5 | 4.00 |
Lisans
Türkçe
Matematikçiler için maple paket programlama dilini öğretmektir. Matematik problemlerinin çözümünü bilgisayar yardımıyla öğretmektir. Matematik problemlerinin kolay çözülebilirliğini göstermektir.
Doç.Dr.Mehmet Korkmaz
1 | Grafik çizimlerini öğretmek |
2 | Temel komutları öğretmek |
3 | Sayılar ve polinomlarla ilgili işlemleri öğretmek |
4 | Yardım menüsünü öğretmek |
5 | Hareketli grafiklerin çizimini öğretmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Temel cebirsel işlemler ve komutlar, Bazı temel komutlar, Sayılarla ilgili komutlar, Polinomlarla ilgili komutlar, Temel grafik çizim komutları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Temel cebirsel işlemler ve komutlar | ||
2 | Bazı temel komutlar | ||
3 | Basit denklemlerin çözümleri | ||
4 | Bazı kullanışlı temal komutlar | ||
5 | Yardım menüsünü kullanma | ||
6 | Sayılarla ilgili komutlar | ||
7 | Polinomlarla ilgili komutlar | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Temel grafik çizim komutları | ||
10 | Uygulamalar | ||
11 | Polinom çizmek | ||
12 | Renklendirme | ||
13 | Parçalı fonksiyonların grafikleri | ||
14 | Kutupsal koordinatlarda grafik çizimi | ||
15 | Hareketli grafikler, animasyonlar | ||
16 | Final Sınavı |
Basri ÇELİK, Maple ve Maple ile Matematik, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2004 Frank Garvan, The Maple Book, CRS Press, USA, 2001
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 14 | 2 | 28 |
Derse Katılım | 4 | 2 | 8 |
Problem Çözümü | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 4 | ||||||
[OC] 2 | 4 | ||||||
[OC] 3 | 4 | ||||||
[OC] 4 | 4 | ||||||
[OC] 5 | 4 |