Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PMS3192016954 | COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4.00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilerin coğrafi bilgi sistemlerine yönelik tanım ve kavramları öğrenebilmelerini, peyzaj mimarlığı açısından coğrafi bilgi sisteminin önemini ve kullanımlarını kavrayabilmelerini, harita projeksiyonlarını, veri yapılarını, peyzaj planlama çalışmalarında bir araç olarak coğrafi bilgi sisteminin kullanımını anlayabilmelerini sağlamaktır.
Öğretim Görevlisi Dr. Gülşah BİLGE
1 | Coğrafi bilgi sistemi ve peyzaj mimarlığı ilişkisini kurabilme |
2 | Coğrafi bilgi sistemine yönelik tanım ve kavramları öğrenebilme |
3 | Peyzaj mimarlığı çalışmalarında coğrafi bilgi sisteminin önemini ve kullanımını kavrayabilme |
4 | Harita projeksiyonları ve veri yapılarını anlayabilme |
5 | Temel coğrafi bilgi sistemi veri kavramı ile analiz kavramını anlayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Coğrafi bilgi sistemine yönelik tanım ve kavramları, amacı, kapsamı ve bileşenleri, coğrafi bilgi sistemi kullanım alanları, tarihçesi, kullanılan veri kaynakları, pafta bölümlemesi, koordinat sistemi ve harita projeksiyonları gibi teknik bilgiler, coğrafi bilgi sisteminde planlama süreci, veri yapıları, konumsal ve konumsal olmayan verileri, raster ve vektör veri yapıları, peyzaj planlama çalışmalarında coğrafi bilgi sistemi uygulamalarının gösterimi, öğrenci sunumları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: kapsamı, gerekçesi ve önemi | ||
2 | Coğrafi bilgi sisteminin tanımı, amacı, kapsamı ve bileşenleri | ||
3 | Coğrafi bilgi sistemi kullanım alanları | ||
4 | Coğrafi bilgi sisteminin tarihçesi | ||
5 | Coğrafi bilgi sisteminde kullanılan veri kaynakları:haritalar, planlar, hava fotoğrafları, uydu görüntüleri ve arazi gözlemleri | ||
6 | Topoğrafik haritalar, paftalar | ||
7 | Harita projeksiyonları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Coğrafi bilgi sistemi fonksiyonları | ||
10 | Coğrafi bilgi sisteminde veri yapıları: konumsal ve konumsal olmayan veriler, raster ve vektör veri yapıları | ||
11 | Veri analizi | ||
12 | Coğrafi bilgi sistemi yazılımlarının tanıtımı | ||
13 | Uygulama çalışmaları | ||
14 | Uygulama çalışmaları | ||
15 | Uygulama çalışmaları | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
1. Tomlinson, R. (2007). Thinking about GIS: Geographic Information System Planning for Managers. Third Edition, ESRI Press, ISBN 9781589481589. 2. Nurlu E., (1996). Peyzaj Planlama Çalışmalarında Coğrafi Bilgi Sisteminin Kullanım Olanaklarının Araştırılması ve İzmir İlinde Bir Örnek Alanda Uygulama Çalışması, Rota Ltd. Şti, ISBN 975948840X. 3. Burrough, P. (1986). Principles of Geographical Information Systems for Land Resources Management. Clarendon Press. 4. Gren, D.R. (2003). Geographic Information Systems: A Sourcebook for Schools. Taylor and Francis, ISBN 0748402705. 5. Yomralıoğlu, T. (2005). Coğrafi Bilgi Sistemleri: Temel Kavramlar ve Uygulamalar, Karadeniz Teknik Üniversitesi, ISBN 975973690X.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 5 | 2 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
5 | 3 | 15 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 105 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | [PC] 23 | [PC] 24 | [PC] 25 | [PC] 26 | [PC] 27 | [PC] 28 | [PC] 29 | |
[OC] 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | ||||||||||||||||||||||
[OC] 2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | ||||||||||||||||||||||
[OC] 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | ||||||||||||||||||||
[OC] 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | |||||||||||||||||||||
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |