| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| UMIS2142020278 | SİNEMA VE İLETİŞİM | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3.00 |
Önlisans
Türkçe
Bir kitle iletişim aracı olarak sinemanın iletişim yönünün incelenmesi, uygulanması ve genel sinema akımlarının iletişim boyutunda ele alınması.
Öğr. Gör. İlkay Uğur
| 1 | Sinema tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur. |
| 2 | Önemli sinema akımları hakkında bilgi sahibi olur. |
| 3 | Bir kitle iletişim aracı olarak sinemanın kullanımını ayırt eder |
| 4 | Sinema filmlerindeki iletişim mesajlarını sosyolojik olarak değerlendirir. |
Yok
Yok
Sinema tarihi, sinemanın iletişim yönünü ortaya koyan akımlar ve bu akımların önemli filmlerinin incelenmesi. Filmlerde verilen mesajların iletişim bilimi kapsamında eleştirel bir bakış açısıyla yorumlanması.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Sinema tarihine genel bir bakış | ||
| 2 | Sinema akımları. | ||
| 3 | Sinema akımları. | ||
| 4 | Sinema akımları. | ||
| 5 | Film incelemesi. | ||
| 6 | Film incelemesi. | ||
| 7 | Film incelemesi. | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Film incelemesi. | ||
| 10 | Film incelemesi. | ||
| 11 | Film incelemesi. | ||
| 12 | Film incelemesi. | ||
| 13 | Film incelemesi. | ||
| 14 | Film incelemesi. | ||
| 15 | Film incelemesi. | ||
| 16 | Dönem sonu sınavı |
KONCAVAR, Ayşe, Sinema İletişim Edebiyat, Agora Kitaplığı, İstanbul, 2013
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 84 | ||
| [PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | |
| [OC] 1 | 5 | |||||||||||||||||||||
| [OC] 2 | 5 | |||||||||||||||||||||
| [OC] 3 | 5 | |||||||||||||||||||||
| [OC] 4 | 5 |