Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UMI2062020278 | HABER TOPLAMA VE YAZMA II | Ders | 2 | 4 | 3.00 |
Önlisans
Türkçe
Dersin amacı, öğrencilere ilk etapta hangi olayların haber olmaya değer olduğu anlatılarak haber olma niteliğine sahip olayları haber haline dönüştürmelerini sağlamaktır. Gazetecilik eğitiminde temel derslerden biri olan haber toplama ve yazma dersinde öğrencilere olay yerinden haber bilgilerini toplamak ardından da kendilerine verilen kısıtlı sürede haber yazmak öğretilerek onları gazetecilik mesleğine hazırlamak amaçlanmaktadır. Yapılan uygulamaların yanında habercilerin taşıması gereken özellikler, etik kurallar gibi konular da verilerek öğrencilere bir gazetecinin sahip olması gereken ilkeler öğretilmektedir.
Öğr. Gör. Yasin DUVAN
1 | Olayla haber arasındaki farkı, hangi olayın haber değeri taşıdığını, haber olmayı hak ettiğini öğrenir. |
2 | Olay yerinden haber toplarken nasıl davranması gerektiğini, ne tür bilgileri toplaması, eksiksiz bilgi toplaması gerektiğini bilir. |
3 | Basın Bülteni, Tablo, Grafik ve İstatistiki Verilerden Yararlanarak Haber Yazmak |
4 | Soruları kaynağa ulaştırma yollarını arar ve kullanır. |
5 | Yazılan haberi eleştirel olarak değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Derste öğrenciyle, farklı türlerde haber yazma, basın bülteni, tablo, grafik vb. verilerden yararlanarak haber yazma,infografik oluşturma, foto haber yazma, dergi haberi yazma, redaksiyon yapma ve haber değerlendirmesi pratikleri yapılacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Haber Yazma Teknikleri Genel Tekrar | Örnek haber yazımı | |
2 | 5N 1K Kalıbının Habere Uygulanması | Örnek haber yazımı | |
3 | Haberin Unsurları, Başlık, Giriş, Gövde, Sonlandırma | Örnek haber yazımı | |
4 | Haberde Doğrudan Aktarma ve Dolaylı Aktarma | Örnek haber yazımı | |
5 | Birincil , ikincil kaynaklar. | Örnek haber yazımı | |
6 | Haber toplayabilmek için soru sormanın önemi ve soru türleri. | Örnek haber yazımı | |
7 | Haberde aktarma türleri. Dolaylı ve doğrudan aktarma. Tırnakların kullanımı. | Örnek haber yazımı | |
8 | Ara sınav | ||
9 | Söylem haberi yazma uygulaması | Örnek haber yazımı | |
10 | Serbest yazım tekniği ile haber yazma uygulaması. | Örnek haber yazımı | |
11 | Yazılan haberin değerlendirilmesi (redaksiyon) ve tutarlılığının sınanması | Örnek haber yazımı | |
12 | Spor haberi yazım uygulaması | Örnek haber yazımı | |
13 | Ekonomi haberi yazım uygulaması | Örnek haber yazımı | |
14 | Televizyon haberi yazım uygulaması | Örnek haber yazımı | |
15 | Genel değerlendirme | Örnek haber yazımı | |
16 | Yıl sonu sınavı |
Atilla Girgin, Haber Yazmak, Der Yayınları, İstanbul, 2013 Kemal Aslan, Ben De YAzarım, Anahtar Kitaplar, İstanbul, 2004
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | |
[OC] 1 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | |||||||||||
[OC] 2 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | |||||||||||
[OC] 3 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | |||||||||||
[OC] 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | |||||||||||
[OC] 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 |