GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GYM13720169311 TEMEL TASARIM Ders 1 1 4.00

Önlisans



Temel sanat ve tasarımı oluşturan öğe ve ilkelerle ilgili teorik bilgileri kavratabilme ve bu bilgiler doğrultusunda karakalem ve renkli malzemelerle yüzey çalışmalarını uygulama becerisi kazandırabilmeyi amaçlamaktadır.



1 Nokta, çizgi, leke, dokunun temel özelliklerini açıklayabilr.
2 Tasarımlarını kağıda aktarmada nokta, çizgi, leke, dokuyu kullanabilir.
3 Kağıda aktaracağı obje ile nokta, çizgi, leke, doku arasında ilişki kurar. Objeyi görselleştirir.
4 Nokta, çizgi, leke, dokuyla görselleştirdiği objeyi kendi özgün fikirleri ile birleştirir.
5 Gerçekleştirdiği özgün fikirleriyle yeni tasarımlar yapar.


Yok


Yok


Sanat kavramı, Sanatın yeri ve önemi, Görsel tasarım öğe ve ilkeleri, Nokta-çizgi ile ilgili kavramlar, Nokta-çizginin tasarımdaki önemi, Nokta-çizgi uygulama çalışmaları ve yorumlanması, Açık-koyu, ışık-gölge değerlerinin form oluşumundaki önemi, Çeşitli objelerde karakalem ile uygulama çalışmaları, Kompozisyon öğeleri ve önemi, İki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon uygulama çalışmalar, Renk ile ilgili kavramlar, Renk grupları, Renk uygulamaları, Farklı objeler üzerinde renk ve doku uygulama çalışmaları, Sanatsal düzenleme öğeleri ve ilkeleri göz önünde bulundurularak kolaj ya da karakalem kompozisyon uygulama çalışmaları yapabilme.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Işıgın Tanımı,Gorsel anlatım ögesi olarak Işık Işıgın Tanımı,Gorsel anlatım ögesi olarak Işık
2 Nokta-Çizgi çalışması. Nokta-Çizgi çalışması.
3 Nokta-Çizgi çalışması. Nokta-Çizgi çalışması.
4 Nokta-Çizgi çalışması. Nokta-Çizgi çalışması.
5 Nokta-Çizgi çalışması. Nokta-Çizgi çalışması.
6 Nokta-Çizgi çalışması. Nokta-Çizgi çalışması.
7 Açık-Koyu ve Işık- Gölge çalışması. Açık-Koyu ve Işık- Gölge çalışması.
8 Açık-Koyu ve Işık- Gölge çalışması. Açık-Koyu ve Işık- Gölge çalışması.
9 Renk çalışması. Renk çalışması.
10 Renk çalışması. Renk çalışması.
11 Renk çalışması. Renk çalışması.
12 Doku çalışması. Doku çalışması.
13 Doku çalışması. Doku çalışması.
14 Perspektif çalışması. Perspektif çalışması.
15 Perspektif çalışması. Perspektif çalışması.
16 final

GÖKAYDIN, Nevide., Temel Sanat Eğitimi, 2010, İstanbul, ÖZTUNA., H.Y., Görsel İletişimde Temel Tasarım, 2008, İstanbul. ROUKES, Nicholas., Design Synectics, 1980, USA. ROUKES Nicholas., Art Synectics, 1982, USA.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 4 4
Final Sınavı 1 4 4
Derse Katılım 14 4 56
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 5 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 3 3
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 6 6
Toplam İş Yükü (saat) 120

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 5
[OC] 2 2
[OC] 3 5
[OC] 4 4
[OC] 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek