Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ODUS0004 | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
Beden Eğitimi ve sporun genel amaçlarını ,özel amaçlarını,toplum sağlığı için egzersizin önemini,Kilo kontrolü ve beslenme davranışının gereklerini,Isınma ve soğuma kavramının hassaiyetini,Yaşam boyu sporun önemini aktarmak
Öğr.Gör. Hacı Ahmet TAŞPINAR
1 | Beden eğitimi ve sporla ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. |
2 | Beden eğitimi kavramını tanımlar. |
3 | Spor kavramını tanımlar |
4 | Beden eğitimi ve spor arasındaki farkları açıklar |
5 | Beden eğitiminin temel amaçlarını tanımlar. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Beden eğitimi ve sporla ilgili temel kavramlar | ||
2 | Beden Eğitimi ve Sporun Önemi | ||
3 | Beden eğitiminin gemel amaçları | ||
4 | Beden Eğitiminin Özel amaçları | ||
5 | Sporun temel işlevleri | ||
6 | Beden Eğitimi ve Sporun İnsan Gelişimindeki Rolü | ||
7 | Beden Eğitimi ve Sporun Faydaları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Yaşam boyu spor kavramının dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel gelişimi | ||
10 | Spor ve beslenme arasındaki ilişki | ||
11 | Beden Eğitimi ve Sporun Ülkelere Göre Kültürel Yaklaşımı | ||
12 | Atatürk ve Spor | ||
13 | Kadın ve Spor | ||
14 | Yaşlılarda Spor | ||
15 | Beden Eğitimi ve Sporda Egzersiz Çeşitleri | ||
16 | FİNAL |
1.Toplum Sağlığı için Spor,Nedim Çetin, Matser Yayıncılık,7.Baskı.2014 2.Fair Play,Spor Yönetiminde Etik Yaklaşımlar,Erdoğan Arıpınar ve Bilge Donuk,Ötüken Yayıncılık.8.Baskı,2023
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 5 | 10 | 50 |
Gösterme | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | |
[OC] 1 | |||||||||||||
[OC] 2 | |||||||||||||
[OC] 3 | |||||||||||||
[OC] 4 | |||||||||||||
[OC] 5 |