Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UBYS2362016275 | SİYASİ HABERCİLİK | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3.00 |
Önlisans
Türkçe
Toplumların sağlıklı bir demokrasi işleyişi içinde yöneten-yönetilen ilişkisi geliştirebilmesi, rıza, denetleme ve hesap verme anlayışının o toplumda yerleşik olmasıyla doğru orantılıdır. Bunun için de ön ve en önemli şart bilgi sahibi olmaktır. Yönetenlerle yönetilenler arasındaki en temel bilgi akışı ise, bağımsız medya araçları ile olabilir. Gazetecilik yapacak olan kişilerin, doğru ilişkiler içerisinde yürütecekleri gazetecilik faaliyeti topluma sağlıklı tercihte bulunabilme ve demokrasinin sorunsuz şekilde işleyebilmesi için önemli kazanımlar sağlayacaktır.
Öğr. Gör. Yasin DUVAN
1 | Liberal demokrasinin sağlıklı işleyebilmesi için gerekli olan kurumları tanır. |
2 | Bir muhabir olarak siyasetçilerle kuracağı ilişkilerdeki etik ölçüyü bilir. |
3 | Siyaset muhabiri olarak özellikle TBMM'de ki medya mensuplarının çalışma düzenini bilir. |
4 | Siyasi muhabir olarak haber kaynakları olacak kişiler ile haber kaynağı olabilecek kurumlar ve bunların işleyişi hakkında bilgi sahibi olur. |
5 | Siyasi haber yazmayı, başlık atmayı, fotoğraf seçmeyi, haber değerini belirleme konularında bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste öğrencilere liberal demokrasinin sağlıklı şekilde işleyebilmesi için gerekli olan temel bilgilenme ve denetleme araçları hakkında bilgi verildikten sonra, evrensel gazetecilik ilkeleri ve etik değerler çerçevesinde Türkiye özelinde parlamento muhabirliği ve sağlıklı siyasetçi-muhabir ilişkisi anlatılacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel çerçevesi hakkında bilgi ve ders materyallerinin tanıtılması. | Örnek haber inceleme | |
2 | Demokrasi ve demokrasi türleri. | Örnek haber inceleme | |
3 | Siyasi muhabirliğin tarihsel gelişimi. | Gazetelerin siyaset sayfalarını inceleme. | |
4 | Siyaset muhabirliğinin dönüşümü. | Gazetelerin siyaset sayfalarını inceleme. | |
5 | Siyaset muhabirliğinde yöntem. | Gazetelerin siyaset sayfalarını inceleme. | |
6 | Demokrasi kültürü ve kitle iletişim araçları | Gazetelerin siyaset sayfalarını inceleme. | |
7 | Kamunun bilgi alma hakkı ve medyanın bilgi verme sorumluluğu | Gazetelerin siyaset sayfalarını inceleme. | |
8 | Ara sınav | ||
9 | Demokrasi ve doğru bilgi ilişkisi. | Gazetelerin siyaset sayfalarının başlık ve fotoğraf seçimini inceleme. | |
10 | Medyanın demokrasi kültürüne etkisi. | Gazetelerin siyaset sayfalarının başlık ve fotoğraf seçimini inceleme. | |
11 | Medyada mülkiyet yapısı ve örgütlenme. | Gazetelerin siyaset sayfalarının başlık ve fotoğraf seçimini inceleme. | |
12 | Akredite gazetecilik ve uygulamaları. | Gazetelerin siyaset sayfalarının başlık ve fotoğraf seçimini inceleme. | |
13 | Embedded gazetecilik ve uygulamaları. | Gazetelerin siyaset sayfalarının başlık ve fotoğraf seçimini inceleme. | |
14 | Haber toplama ve kaynakla ilişkiler. | Siyaset haberi yazma çalışması. | |
15 | Sansür tipleri ve yeni medyada gazeteciliğin dönüşümü. | Siyaset haberi yazma çalışması. | |
16 | Dönem sonu sınavı |
1- DEDEOĞLU, G. (2014). Demokrasi, Basın ve Haber Etiği, Sentez, Bursa 2- KÜÇÜKŞAHİN, Ş., KOCAGER, U. (2018). Siyaset Muhabirliği, İmge, Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | [PC] 23 | [PC] 24 | [PC] 25 | [PC] 26 | [PC] 27 | [PC] 28 | [PC] 29 | [PC] 30 | |
[OC] 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 5 | 4 | ||||||||||||||||||
[OC] 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 5 | 4 | ||||||||||||||||||
[OC] 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 5 | 4 | ||||||||||||||||||
[OC] 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 5 | 4 | ||||||||||||||||||
[OC] 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 5 | 4 |