Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UBYS2032015275 | HABER ANALİZİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3.00 |
Önlisans
Türkçe
Gerçeği anlattığı iddiasında olan ve bu nedenle diğer medya içeriklerinde çok daha yıkıcı etkilere yol açan haberin, üretim, aktarım ve tüketim aşamalarında geçirdiği dönüşümlerin anlatılması amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör. Anıl Kaan UÇAR
1 | Medya içeriklerinin nasıl okuması gerektiğini bilir |
2 | Haber diliyle yaratılan söylemsel manipülasyonu anlayabilir |
3 | Haberde gerçeğin neden ve nasıl yok edildiğini bilir |
Yok
Yok
Haber ve Haber Üretim Süreci Haberin arka planı Haberin Analizi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Frankfurt Okulu, Eleştirel Düşünce, Diyalojik Eleştirel Düşünce | ||
2 | Herbert Marcuse ve İleri Sanayi Toplumunun Eleştirisi | ||
3 | 1984 ve Cesur Yeni Dünya Romanları ve Yeni Dünya Düzeni | ||
4 | Bretton Woods ve MAI Anlaşmaları | ||
5 | İletişimin Çizgiselleşmesi, Chomsky ve Propaganda Modeli | ||
6 | Fordizm, Postfordizm, Popüler Kültür ve Tüketim Odaklı Toplum Yaratımı | ||
7 | Haber Dilinin İdeolojik Yapılanması, Medyanın Hegemonik Etkisi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Max Horkheimer ve Teodor Adorno?nun Kültür Endüstrisi ve Kitle Toplumuna Yaklaşımları | ||
10 | Pierre Bourdieu ve Medyadaki Yapısal Bozulmalar, Yapısal Bozulmaların Haber İçeriğine Etkisi | ||
11 | Jean Baudrillard ve Haberdeki Gerçeğin Hipergerçekliğe Dönüşümü | ||
12 | Medyadaki Şiddetin Toplumsal Etkileri ve Yaratılan Korku Kültürünün Tüketim Toplumuna Etkisi, Risk Toplumu Oluşumu | ||
13 | George Gerbner?ın İletişim Modeli ve Medya İçeriklerinin Dolayımlanması, Kültürel Ekme ve Acımasız Dünya Sendromu | ||
14 | Birmingham Okulu ve Stuart Hall?un Metin Okuma Biçimleri | ||
15 | Birmingham Okulu ve Stuart Hall?un Metin Okuma Biçimleri | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
M.Ayşe İnal 1996 Haberi Okumak Temuçin Yayınları.
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 79 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | [PC] 23 | [PC] 24 | [PC] 25 | [PC] 26 | [PC] 27 | [PC] 28 | [PC] 29 | [PC] 30 | |
[OC] 1 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 2 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 3 | 5 |