Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UBY2192015275 | KİTLE İLETİŞİM KURAMLARI | Ders | 2 | 3 | 4.00 |
Önlisans
Türkçe
1. İletişim alanındaki temel kuramları ve kuramcıları incelemek. 2. İletişim alanında temeli atan Amerikan geleneğinin iletişim çalışmaları üzerindeki etkisini saptamak. 3. Egemen olan paradigmaların ve kuramsal yaklaşımların bilim, eğitim ve toplumsal yaşamın diğer alanları üzerindeki etkilerini ortaya koyabilmek. 4. Kuram ve pratik arasındaki ilişkileri sentezleyebilmek. 5. Kuramların sosyal sorunlara ne gibi çözümler getirebileceğini ortaya koymak. 6. İletişim kuramları üzerinde tarih, sosyoloji, psikoloji gibi sosyal bilimlerin farklı alanlarının etkilerini ortaya koyarak, iletişimin disiplinlerarası niteliğini görünür kılmak. 7. İletişim kuramları ve toplumsal yapı arasındaki ilişkileri analiz etmek. 8. Anaakım yaklaşımlar içersindeki kuramsal yaklaşımların eleştirel bir okumasını yapabilmek
Öğr. Gör. Anıl Kaan UÇAR
1 | İletişim alanında anaakım yaklaşımın birey, toplum ve kitle iletişimi çözümlemesini bilir. |
2 | Sosyal sorunlara yaklaşımda iletişim kuramlarından nasıl yararlanılabileceğini bilir. |
3 | Farklı paradigmaların aynı konuyu ele alsa bile ideolojik yönelimlerindeki ve yöntemlerindeki farklılıkların konuların ele alış biçiminde ne gibi farklılıklar yarattığını bilir. |
4 | Kitle İletişim kuramlarını bilir. |
5 | Etkin iletişim kurabilme yeteneğini geliştirerek, takım çalışmalarına yatkınlık kazanır. |
Yok
Yok
• Geleneksel yaklaşımın genel özellikleri. • Medya etki araştırmaların tarihsel gelişimi. • Geleneksel yaklaşım içerisinde temeli atan yaklaşımlar. • Deneye dayalı olarak geliştirilen psikolojik kuramlar
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kuram, model, paradigma kavramları. İletişim çalışmalarında iletişim alanına egemen olan farklı iki paradigmanın (geleneksel ve eleştirel yaklaşım) iletişimin bir disiplin olma ve kimlik bulma mücadelesindeki rolleri | ||
2 | Geleneksel yaklaşımın genel özellikleri. Medya etki araştırmaların tarihsel gelişimi. | ||
3 | Geleneksel yaklaşım içerisinde temeli atan yaklaşımlar. | ||
4 | Geleneksel yaklaşım içerisinde ilk saha araştırmaları ve İki Aşamalı Akış Modeli. | ||
5 | Deneye dayalı olarak geliştirilen psikolojik kuramlar. Ara sınav Deneye dayalı olarak geliştirilen psikolojik kuramlar. | ||
6 | İletişime Sosyolojik Yaklaşım. | ||
7 | Yeniliklerin ve haberin yayılmasına yönelik geliştirilen yaklaşımlar | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı. De-Fleur ve Ball-Rokeach'ın Medya Bağımlılık Modeli. | ||
10 | Kültürel Göstergeler ve Ekme Kuramı. | ||
11 | Gündem Belirleme Yaklaşımı. | ||
12 | Gündem Belirleme Yaklaşımı.Suskunluk Sarmalı Modeli | ||
13 | Bilgi Açığı Modeli. | ||
14 | Teknolojik belirlenimcilik çerçevesinde Innis ve McLuhan'ın görüşleri. | ||
15 | Teknolojik belirlenimcilik çerçevesinde Innis ve McLuhan'ın görüşleri. | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Yaylagil L. (2008) Kitle İletişim Kuramları (Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar), Dipnot Yayınları, Ankara. Lazar J.(2009) İletişim Bilimi, Vadi Yayınları, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Okuma | 2 | 6 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 108 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | [PC] 23 | [PC] 24 | [PC] 25 | [PC] 26 | [PC] 27 | [PC] 28 | [PC] 29 | [PC] 30 | |
[OC] 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 3 | 5 | ||||||||||||||||||||
[OC] 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||||
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | |||||||||||||||||||||||
[OC] 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 5 | 5 | 3 | |||||||||||||||||||||||
[OC] 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 |