| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| UBYS1122015275 | DAVRANIŞ BİLİMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
• Sosyoloji ve Psikoloji Bilimini kavrama, kültür kavramı ve özelliklerini, kişilik ve davranış kavramlarını anlama, kişisel, sosyal ve mesleki yaşantılara taşıyabilme becerisi kazandırmaktır.
Öğr. Gör. Anıl Kaan UÇAR
| 1 | Sosyoloji ve Psikoloji Biliminin temel kavramlarını açıklayabilme |
| 2 | İnsan davranış ve davranış biçimlerini anlama ve tanımlayabilme, toplumdaki önemini açıklayabilme |
| 3 | Kişisel ve mesleki yaşamında davranışları değerlendirebilme |
Yok
Yok
• Sosyolojinin tanımı, sosyolojinin ortaya çıkışı ve kuramsal yaklaşımlar, Toplumsal yaşamdaki yeri, grup ilişkilerindeki önemini ve amacı • Toplumsal yapı, Toplumsal sınıf; aile ve aile çeşitleri; evlilik ve boşanma, Kişisel ve mesleki yaşamında davranışları değerlendirebilme • Psikoloji Bilimini oluşturan öğeler ve temel amaçlar , Psikolojinin temel amaçları, Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisi • Güdüler ve Duygular; duyum ve algı; öğrenme ve öğrenme kuramları; kişilik kavramı ve kişilik gelişimi; motivasyonve motivasyon kuramları; savunma mekanizmaları
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Sosyolojinin tanımı, Sosyolojinin ortaya çıkışı ve kuramsal yaklaşımlar, Toplumsal yaşamdaki yeri, grup ilişkilerindeki önemini ve amacı | ||
| 2 | Toplum türleri ve özellikleri(Avcılık ve toplayıcılık toplumları, Çobanlıkla geçinen göçebe toplumlar,İlkel tarım toplumları , Tarım toplumları ve Endüstriyel toplumlar), Toplumsal düzeni sağlayan kurumlar ( Aile, Ekonomi, Eğitim, Din,Politik, Hukuk, Tıp, Bilim ve Askeri kurumlar), | ||
| 3 | Toplumsal yapı | ||
| 4 | Aile çeşitleri | ||
| 5 | Evlilik çeşitleri ve boşanma | ||
| 6 | Psikoloji Bilimini oluşturan öğeler ve temel amaçlar , Psikolojinin temel amaçları, Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisi | ||
| 7 | Güdüler ve Duygular | ||
| 8 | Arasınav | ||
| 9 | Duyum ve Algı | ||
| 10 | Öğrenme ve öğrenme kuramları | ||
| 11 | Kültürün özellikleri, kültürel farklılıklar ve kültürel birleşme, dil ve kültür, kültürü oluşturan parçalar | ||
| 12 | Kültürün özellikleri, kültürel farklılıklar ve kültürel birleşme, dil ve kültür, kültürü oluşturan parçalar | ||
| 13 | Çocukluk dönemi, Çocukta dil gelişimi, ergenlik dönemi | ||
| 14 | Motivasyon ve motivasyon kuramları | ||
| 15 | Savunma mekanizmaları | ||
| 16 | Final Sınavı |
İnsan ve Davranışı; Doğan Cüceloğlu, 1993, Remzi Kitabevi, Ankara Davranış Bilimleri, Doç.Dr.Hasan Tutar, Seçkin Yayıncılık, 2013
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 59 | ||
| [PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | [PC] 23 | [PC] 24 | [PC] 25 | [PC] 26 | [PC] 27 | [PC] 28 | [PC] 29 | [PC] 30 | |
| [OC] 1 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||
| [OC] 2 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||
| [OC] 3 | 5 |