| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| UBYS2082014275 | MEDYA VE KÜLTÜR | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3.00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı; medya, toplum, kültür ilişkilerini, disiplinlerarası bir yaklaşımla ve eleştirel bir bakış açısıyla incelemektir.
Öğr. Gör. Anıl Kaan UÇAR
| 1 | İletişim alanı ve kültür ile ilgili ileri düzeyde kuramsal bilgiye dayalı kavramları tanımlar. |
| 2 | Kültür alanı ile ilgili sorunları, araştırma konularını saptayabilecek bilgiyi kazanır. |
| 3 | İletişim bilimlerinin sosyal bilimlerle ilişkisini kurar. |
Yok
Yok
• Bu derste; toplum, birey, kültür ve ideoloji ile bağlantılı eleştirel kuramsal yaklaşımlar ele alınacaktır
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Modern kitle iletişiminin ve iletişim çalışmalarının gelişimi | ||
| 2 | Kitle iletişim kuram ve araştırmaları; farklı yaklaşımlar: Anaakım ve eleştirel. | ||
| 3 | Etki-tepki modelleri I; İki aşamalı akış modeli, Comstock’un psikolojik modeli (TV’nin bireysel davranış üzerindeki etkisi). | ||
| 4 | Etki-tepki modelleri II; Haberin normal yayılma eğrisi, J eğrisi modeli, haberin öğrenilmesinde iletişim modeli, haberin işlenmesi-alımlama modeli | ||
| 5 | Kitle iletişimin kültür ve topluma etkileri I; Kültürel göstergeler ve ekme hipotezi, gündem koyma ve saptama modeli. | ||
| 6 | Dil, göstergebilim, kültür. | ||
| 7 | Kitle iletişimin kültür ve topluma etkileri II; Bağımlılık modeli, sessizlik sarmalı, bilgi açığı hipotezi | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | İzleyiciyi merkez alan modeller: Kullanımlar ve doyumlar modeli, Hall’un kodlama/çözümleme modeli, söylem modeli. | ||
| 10 | Eleştirel yaklaşımlar I: Frankfurt okulu ve kültür endüstirisi kuramı. | ||
| 11 | Eleştirel yaklaşımlar II: Ekonomi politik yaklaşım. | ||
| 12 | Eleştirel yaklaşımlar III: Kültürel çalışmalar ve Birmingham Okulu. | ||
| 13 | Kültür, egemen kültür, işçi sınıfı kültürü, halk kültürü, alt kültür, popüler kültür | ||
| 14 | Toplum, iletişim, kültür ve ideoloji. | ||
| 15 | Yeni medya ve enformasyon toplumu kuramları. | ||
| 16 | Dönem sonu sınavı |
İ. Erdoğan ve K. Alemdar (2012) Öteki Kuram, Erk Yayınları, Ankara. İ. Erdoğan (1995) Dünyanın Çarpık Düzeni, Uluslararası İletişim, Kaynak Yayınları, İstanbul.
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Tartışma | 5 | 3 | 15 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
| Okuma | 3 | 4 | 12 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 85 | ||
| [PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | [PC] 23 | [PC] 24 | [PC] 25 | [PC] 26 | [PC] 27 | [PC] 28 | [PC] 29 | [PC] 30 | |
| [OC] 1 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
| [OC] 2 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||
| [OC] 3 | 5 |