Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UBY2062014275 | POPÜLER KÜLTÜR VE MEDYA | Ders | 2 | 4 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
Bu ders, iletişim bir egemenlik süreci olduğunun anlaşılması, kültürün ise bir inşa etme ve yaşama anlam verme etkinliği olduğunun kavranmasını amaçlamaktadır. Bu ders bağlamında toplum bilimlerinde Kültürel Çalışmalar Okulu’nun düşünürlerine dayanılarak popüler kültürün yeniden nasıl kavramsallaştığı üzerinde durulacaktır. Derslerde kültür endüstrisinin ve kültürel ürünlerin kitlesel üretim ve tüketime konu olmasının tarihsel gelişimi serimlenecek ve kitle toplumu, kitle kültürü, popüler kültür ile medya aracılığıyla toplumsal hegemonyanın kurulması hakkındaki iletişim literatüründeki tartışmalar ele alınacaktır.
Öğr. Gör. Anıl Kaan UÇAR
1 | Medya sektörünün ekonomik, politik ve kültürel kodlarının ne olduğunu anlamak |
2 | Popüler kültür ürünlerinin yapısal özelliklerini analiz etmek |
3 | Kültür ürünlerinin hegemonik toplumsal, siyasal ve ekonomik yapıları nasıl kurduğunu kavramak |
4 | Popüler Kültüre getirilen eleştirel yaklaşımları öğrenir |
5 |
Yok
Yok
• Kültürel Çalışmalar Okulunun temsilcilerini yakından tanımak • İdeoloji kavramanın tarihsel olarak ele alınması
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kültürel Çalışmalar Okulu Genel Tanıtım | ||
2 | Medya iktidar ve ideoloji tartışma ve kavramlarına giriş | ||
3 | Kültürel Çalışmalar Okulu’nun temsilcilerini yakından tanımak | ||
4 | İdeoloji kavramanın tarihsel olarak ele alınması | ||
5 | Althusser ve Devletin İdeolojik Aygıtları | ||
6 | Gramsci ve hegemonya kavramı | ||
7 | Stuart Hall ve medyanın ideolojik analizi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Medya ve popüler kültürün egemenliği | ||
10 | Guy Débord ve Gösteri toplumu tartışmaları | ||
11 | Medya ürünlerinin Seyirsellik Kodunun tartışılması | ||
12 | Frankfurt Okulu’na geri dönüş | ||
13 | Kitle Kültürü ve Popüler Kültür Karşılaştırmaları | ||
14 | Popüler Kültür ve kültürel direniş olanakları | ||
15 | Değerlendirme | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Karakoç E. (2009) Medya ve Popüler Kültür, Litera Türk Yayınları, Konya.
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 58 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | [PC] 23 | [PC] 24 | [PC] 25 | [PC] 26 | [PC] 27 | [PC] 28 | [PC] 29 | [PC] 30 | |
[OC] 1 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 2 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 3 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 4 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 5 |