Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UBYS2032014275 | ELEŞTİREL YAKLAŞIMLAR | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3.00 |
Önlisans
Türkçe
1. Eleştirel paradigmanın medya, birey, toplum çözümlemelerinde ön plana çıkan kavramları incelemek. 2. Eleştirel yaklaşım içerisinde yer alan kuramcıların görüşlerini değerlendirmek. 3. Ana akım yaklaşımın iletişim ve medya çözümlemeleri ile aralarındaki farklılıkları ortaya koymak. 4. Medya sektörünün kültürel ürünleri üretme koşullarını ve süreçlerini analiz etmek. 5. Medyanın ekonomi politik yapılanmasının kültürel ürünler üzerindeki etkisini belirlemek. 6. Ekonomi politik ilişkilerin egemen söylem üzerindeki etkilerini incelemek. 7. Medyanın ırkçı, cinsiyetçi, ayrımcı söylemlerin yeniden üretilmesindeki rolünü belirleyebilmek. 8. Eleştirel bir okuma yapmayı sağlamak.
Öğr. Gör. Anıl Kaan UÇAR
1 | Eleştirel medya çözümlemeleri ile ilgili kuramsal yaklaşımları bilir. |
2 | Sosyal sorunlara yaklaşımda iletişim kuramlardan nasıl yararlanılabileceğini bilir. |
3 | Medya ürünlerine karşı eleştirel düşünce ve sorgulama yeteneği kazanır |
4 | İletişim alanındaki farklı paradigmaların bireye, topluma, medyaya yönelik yaklaşımlarını kıyaslar. |
5 |
Yok
Yok
• Eleştirel yaklaşımın ele aldığı sorunların, metodolojisinin ve ideolojik yöneliminin belirlenmesi. Eleştirel araştırmaların iletişimi anlamlandırma biçimleri. • Eleştirel yaklaşımın ele aldığı sorunların, metodolojisinin ve ideolojik yöneliminin belirlenmesi. Eleştirel araştırmaların iletişimi anlamlandırma biçimleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Eleştirel yaklaşımın ele aldığı sorunların, metodolojisinin ve ideolojik yöneliminin belirlenmesi. Eleştirel araştırmaların iletişimi anlamlandırma biçimleri. | ||
2 | Eleştirel yaklaşımın ele aldığı sorunların, metodolojisinin ve ideolojik yöneliminin belirlenmesi. Eleştirel araştırmaların iletişimi anlamlandırma biçimleri. | ||
3 | Eleştirel yaklaşımlara hakim olan dil, Marksist paradigmadan beslendiği için Marksist paradigmanın birey, toplum ve iletişim çözümlemelerindeki temel kavramların analizi: İdeoloji, hegemonya, yabancılaşma, tarihsel materyalizm, şeyleşme, üretim, yeniden üretim... Althusser, Gramsci, Lukacs ve Marx gibi kuramcıların belirtilen çerçevedeki çözümlemeleri. | ||
4 | Eleştirel yaklaşımlara hakim olan dil, Marksist paradigmadan beslendiği için Marksist paradigmanın birey, toplum ve iletişim çözümlemelerindeki temel kavramların analizi: İdeoloji, hegemonya, yabancılaşma, tarihsel materyalizm, şeyleşme, üretim, yeniden üretim... Althusser, Gramsci, Lukacs ve Marx gibi kuramcıların belirtilen çerçevedeki çözümlemeleri. | ||
5 | Frankfurt Okulu'nun iletişimin akademik bir araştırma alanı olarak kurumlaşmasında oynadığı rol. Frankfurt Okulu'nun (Toplumsal Araştırmalar Enstitüsü) tarihsel gelişimi. | ||
6 | Frankfurt Okulu'nun Eleştirel Teorisi. | ||
7 | Frankfurt Okulu'nun Eleştirel Teorisi. | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Yapısalcılık. | ||
10 | Yapısalcılık. | ||
11 | Ekonomi Politik Yaklaşım. | ||
12 | Kültürel Çalışmalar. | ||
13 | Kültürel Çalışmalar. | ||
14 | Alımlama Çalışmaları. | ||
15 | Feminist Medya Çalışmaları. | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Kejanlıoğlu, D. B. (2005). Frankfurt Okulu'nun Eleştirel Bir Uğrağı: İletişim ve Giriş, 15-24, Medya, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara. Bozkurt, N. (2004). 20. Yüzyıl Düşünce Akımları, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul,
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 82 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | [PC] 23 | [PC] 24 | [PC] 25 | [PC] 26 | [PC] 27 | [PC] 28 | [PC] 29 | [PC] 30 | |
[OC] 1 | 5 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 2 | 5 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 3 | 5 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||
[OC] 5 |