Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UBY2152014275 | RÖPORTAJ TEKNİKLERİ | Ders | 2 | 3 | 3.00 |
Önlisans
Türkçe
Dersin amacı, gazetecilikte iki temel tür olan söyleşi ve röportajın birbirine benzeyen ve birbirinden ayrılan yönlerini öğreterek öğrencilerin bu türleri örneklerini de inceleyerek kavramasıdır. Öğrencilere gerçek kaynaklarla bağlantı kurmak, onları ikna etmek, ele alınacak konuyla ilgili araştırma yapmayı öğreterek soru hazırlatmak ve bu soruları kaynakla görüşme esnasında sordurmak özetle öğrenciye gazetecilik mesleğine başlamadan önce ön çalışmalar yaptırmak amaçlanmaktadır.
Öğr.Gör. İlkay UĞUR
1 | Gazetecilikte birbirinin yerine geçecek şekilde kullanılan röportaj ve söyleşinin farklarını öğrenir. |
2 | Kaynakla bağlantı kurmayı, kaynağı ikna etme yöntemlerini öğrenir |
3 | Ele alacağı konu ya da konukla ilgili araştırma yapmayı, sorulacak soruları belirlemeyi öğrenir. |
4 | Gerçek kaynaklar karşısında nasıl davranması, nasıl giyinmesi, nasıl konuşması, soruları nasıl bir yöntemle sorması gerektiğini kavrar. |
5 | Kaynakla görüşürken görüşmeyi kaydetme, not tutma konularını kavrar. |
6 | Görüşme bittikten sonra eldeki verileri en hızlı şekilde röportaj ya da söyleşi haline dönüştürmeyi öğrenir. |
7 | Röportaja ya da söyleşiye başlık atmayı, giriş yazmayı ve soruları önem sırasına göre metnin içerisine yerleştirmeyi öğrenir. |
8 | Ders kapsamında incelediği röportaj ve söyleşi örnekleriyle öğrendiklerini pekiştirir. |
Yok
Yok
Anlatılması planlanan konu başlıkları öğretim üyesi tarafından kaynak kitaplardan ve güncel örneklerden yola çıkılarak anlatılacaktır. Ders kapsamında hem mevcut örnekler üzerinde analiz yapılacak hem de öğrencilerin üretmiş oldukları röportajlar ve söyleşiler üzerinde tartışılacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve röportaj- söyleşi kavramları üzerine genel konuşma | ||
2 | Röportaj tanımları, özellikleri, söyleşiyle farklılıkları. | ||
3 | Röportaj öncesinde, sırasında ve sonrasında muhabirin yapması gerekenler | ||
4 | Röportaj örnekleri inceleme | ||
5 | Röportaj örnekleri inceleme, dersi alan öğrencilerin röportaj uygulamaları üzerine tartışma | ||
6 | Soru, soru türleri, soru örnekleri | ||
7 | Soru, soru türleri, soru örnekleri | ||
8 | Ara sınav. | ||
9 | Söyleşinin tanımları, özellikleri, türleri | ||
10 | Söyleşi öncesinde yapılması gerekenler, araştırma safhası | ||
11 | Söyleşi sırasında yapılması gerekenler, kaynakla diyalog | ||
12 | Söyleşinin kaleme alınması | ||
13 | Söyleşi örnekleri inceleme | ||
14 | Söyleşi örnekleri inceleme | ||
15 | Söyleşi örnekleri inceleme | ||
16 | Dönem sonu sınavı. |
Aslan Kemal (2005), Soru Nasıl Sorulur, Anahtar Kitaplar Yayınevi, İstanbul. Akman Nuriye (2001), Mayın Tarlası, Benseno Yayınları, İstanbul Miha Muhabirleri (2003) Kes, Korkak Alıştırma Elini, Inkılap Yayınevi, İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 98 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | [PC] 23 | [PC] 24 | [PC] 25 | [PC] 26 | [PC] 27 | [PC] 28 | [PC] 29 | [PC] 30 | |
[OC] 1 | 5 | 4 | 1 | 5 | 3 | 5 | 2 | 4 | 3 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||
[OC] 2 | 5 | 4 | 1 | 5 | 3 | 5 | 2 | 4 | 3 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||
[OC] 3 | 5 | 4 | 1 | 5 | 3 | 5 | 2 | 4 | 3 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||
[OC] 4 | 5 | 4 | 1 | 5 | 3 | 5 | 2 | 4 | 2 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||
[OC] 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 3 | 5 | 2 | 4 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||
[OC] 6 | 5 | 4 | 1 | 5 | 3 | 5 | 2 | 4 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||
[OC] 7 | 5 | 4 | 1 | 5 | 3 | 5 | 2 | 4 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||
[OC] 8 | 5 | 4 | 1 | 5 | 3 | 5 | 2 | 4 | 3 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 |