Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UBY2072014275 | RADYO TELEVİZYON HABERCİLİĞİ | Ders | 2 | 3 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, radyo ve televizyonda gazetecilik ve habercilik kavramlarının ve toplumsal etkileşimde haberin işlevlerinin anlatılıp öğretilmesidir.
Öğretim Görevlisi İlkay UĞUR
1 | Türk Basın tarihine damga vurmuş gazete ve gazetecilerin isimlerini, gelişmeleri, olayları anımsar ve söyler. |
2 | Basın tarihi ile ilgili olay ve olguların nedenlerini, günümüz gazeteciliğine etkilerini açıklar. |
3 | Basın tarihi ile ilgili olay ve olguları tarihsel dönemin koşulları içinde yorumlar. |
4 | Türk basın tarihiyle ilgili olay ve gelişmeleri dünya basın tarihiyle karşılaştırır. |
5 | Türk basınının tarihsel süreç içinde toplum üzerindeki etkisini yorumlar. |
Yok
Yok
Ders kapsamında habercilik bilgisi,haber fikri geliştirerek haber yazmak, haber çekimi yapabilmek konuları üzerinde durulur.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Haber nedir? Haberci kimdir? Habercilikte kullanılan terimler nelerdir? | ||
2 | Haberin Tarihsel Gelişimi(İlkçağ)da Haberleşme, Ortaçağ?da Haberleşme, Yeni çağda Habercilik, Yakın çağda Habercilik) | ||
3 | Kitle İletişim Araçlarının Özelliklerinin Haber ve Habercilik Anlayışları Üstüne Etkileri | ||
4 | Televizyon Haberi Kuramları(White?ın Denetim Kuramı, Nelly?nin Haber Akış Modeli, Bass?ın Çift Eylem Modeli) | ||
5 | Haber Değeri ve Yeni Haber Değeri Kriterleri | ||
6 | Televizyon Haberinin Özellikleri (Haber- Doğru, Haber- Gerçek İlişkisi) | ||
7 | Televizyon Haberciliğinde Haber Söyleminin Oluşturulması | ||
8 | Ara sınav. | ||
9 | Televizyonda Haberin Üretim Sürecinde Söylem Üretimi (Kurumsal Yapı, Haber Üretim Sürecinde Görevliler ve Editörlerin Seçimi) | ||
10 | Televizyonda Haber Sunum Sürecinde Söylemin Oluşturulması | ||
11 | Haber Sunum Sürecinde Görevli Kişiler ve Spiker (Spiker ve Stüdyo Mekan Tasarımının Anlam Yaratmadaki Rolleri) | ||
12 | Televizyon Haberciliğinde Anlatı Formunun Oluşturulması: Televizyonda Zaman Sınırlaması, Görsel Estetik, Eğlencenin Önceliği, Ekonomik Kaygılar. | ||
13 | Televizyon Haber Türleri ve Türlerin Özellikleri | ||
14 | Televizyon Haber Metinleri(Amaçlarına Göre Haber Metinleri Televizyon Haber Metinleri(Amaçlarına Göre Haber Metinleri, Niteliklerine Göre Haber Metinleri, Konularına Göre Haber Metinleri, Oluş Biçimine Göre Haber Metinleri, Düzenleme Biçimlerine Göre Haber Metinleri, Zamanlamasına Göre Haber Metinleri) | ||
15 | Televizyon Haber Metinleri(Amaçlarına Göre Haber Metinleri, Niteliklerine Göre Haber Metinleri, Konularına Göre Haber Metinleri, Oluş Biçimine Göre Haber Metinleri, Düzenleme Biçimlerine Göre Haber Metinleri, Zamanlamasına Göre Haber Metinleri) | ||
16 | Dönem sonu sınavı. |
Kıvanç Oya, Radyo Televizyon Haberciliği, Devlet kitapları, Ankara,2001.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 70 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | [PC] 23 | [PC] 24 | [PC] 25 | [PC] 26 | [PC] 27 | [PC] 28 | [PC] 29 | [PC] 30 | |
[OC] 1 | 5 | 4 | 3 | 5 | 1 | 4 | 2 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | 2 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 1 | |||||||||
[OC] 2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 4 | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | 2 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 1 | |||||||||
[OC] 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | |||||||||
[OC] 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | 2 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 1 | ||||||||||
[OC] 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 5 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 |