GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SEC1262023873 İŞARET DİLİ-I Seçmeli Ders Grubu 1 2 3.00

Önlisans



Günümüzde işitme engellilerin eğitiminde kullanılan farklı iletişim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmaktır.


Öğr.Gör.Hülya Solak


1 Çeşitli nedenlerle konuşmaya dayalı iletişim kuramayan işitme engelli bireyler ile kullanılabilecek alternatif iletişim metotları hakkında bilgi sahibi olurlar. 2.1 - Bu değerlendirmelere göre ileriye dönük planlar yapabilirler. 2.2 - İşitme cihazlarının düzenli ve bakımının önemini kavrarlar. 2.3 - Grafik semboller ile iletişim hakkında bilgi sahibi olurlar. 2.4 - Resimler kullanarak iletişim kurabilme yaklaşımı hakkında bilgi sahibi olurlar. 2.5 - İşitme engelli bireyin özelliklerine göre hangi yaklaşımı kullanabileceklerini bilirler.
2 İşitme yetersizliği olan bireylerin konuşmaya dayalı iletişim becerirlini edinememe nedenlerini açıklarlar. 1.1 - Değerlendirme testleri hakkında bilgilenirler. 1.2 - Tanılama ve cihazlandırmadan kaynaklanan sorunları bilirler. 1.3 - Dinleme ortamlarının nasıl olması gerektiği hakkında bilgilenirler.
3 İletişim sorunu olan bireylerin değerlendirmelerini yapabilirler. 3.1 - Gözlem sonuçlarını değerlendirebilirler. 3.2 - Günlük çalışmalarını değerlendirebilirler.


Yok


Yok


İkinci bir engel ya da başka nedenler sonucu etkin ve akıcı konuşma ediniminde zorluklarla karşılaşan işitme engelli çocuklarla uygulanabilecek alternatif iletişim yaklaşımları. Ağır konuşma ve dil sorunları olan işitme engelli çocukların bu sorunlarını çözebilmek için uygun bir yöntemin kararlaştırılması, bu kararları alırken çocuğun ailesinin yardım alabileceği uzmanlar ya da eğitimciler ve karar verilirken dikkat edilmesi gereken hususlar. Alternatif iletişimde kullanılabilecek mimikler, jestler, işaretler ve elektronik yardımcı araçlar


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 İşitme yetersizliği olan bireylerin konuşmaya dayalı iletişim becerirlini edinememe nedenlerini tartışılacak
2 Tanılama ve cihazlandırmadan kaynaklanan sorunlar tartışılacak
3 Erken cihazlandırmanın önemini ve uygun ve doğru cihazlandırmanın önemini tartışılacak
4 Dinleme ortamlarını düzenlenmesi tartışılacak.
5 Çeşitli nedenlerle konuşmaya dayalı iletişim kuramayan işitme engelli bireyler ile kullanılabilecek alternatif iletim metotları tartışılacak.
6 Resimler kullanarak iletişim kurabilme yaklaşımları tartışılacak
7 İki dillilik yaklaşımı tartışılacak.
8 VİZE
9 İletişim sorunu olan bireylerin değerlendirmelerini nasıl yapılacağı tartışılacak
10 Değerlendirme testleri tartışılacak
11 Sistematik gözlemler tartışılacak
12 Gözlem sonuçlarını değerlendirilecek.
13 Gözlem sonuçlarını değerlendirilecek.
14 Günlük çalışmaları değerlendirme.
15 Bu değerlendirmelere göre ileriye dönük planlar yapılacak.
16 FİNAL

İşitme engelliler ilköğretim okullarındaki özel olarak hazırlanmış resimli kitaplar. Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Programı.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 30 30
Final Sınavı 1 50 50
Toplam İş Yükü (saat) 80

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20 [PC] 21 [PC] 22 [PC] 23 [PC] 24
[OC] 1 2 3 3 4 3 3 3 2 2 3 2 3 4 4 3 2 3 2 2 3 3 3 4 2
[OC] 2 3 4 4 2 3 3 4 3 3 2 4 4 3 2 2 3 3 2 3 2 3 2 3 2
[OC] 3 3 4 3 3 2 3 3 4 3 3 3 3 2 3 4 4 3 4 4 4 4 3 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek