GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBR1092023873 ENGELLİLERDE REHABİLİTASYON UYGULAMALARI-I Ders 1 1 7.00

Önlisans



Bu ders, özel gereksinimli bireylerin bakım ve rehabilitasyon süreçlerini özel eğitim perspektifinden ele alarak, öğrencilerin engellilik türlerine göre bireyin günlük yaşam becerileri, bağımsızlık düzeyi ve çevresel koşullar doğrultusunda bireyselleştirilmiş bakım ve destek planlarını hazırlayabilmelerini amaçlar.


Öğr. Gör. Hülya SOLAK


1 Engellilik türleri ve bu türlerin bireyin bakım ihtiyaçlarına etkisini açıklar.
2 Günlük yaşam becerilerinin gelişiminde bakımın önemini değerlendirir.
3 Rehabilitasyonun özel eğitimle ilişkisini kavrar.
4 Engelli bireyler için bireyselleştirilmiş bakım ve destek planı hazırlar.
5 Aile, kurum ve uzmanlarla iş birliği içinde bakım sürecini yapılandırır.
6 Etik ilkelere uygun bakım ve destek yaklaşımlarını tanımlar.
7 Özel gereksinimli bireylerin bağımsızlık düzeylerini artırmaya yönelik bireyselleştirilmiş bakım ve destek planı geliştirebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


engelli bireylerin gelişimsel ve bireysel özellikleri doğrultusunda bakım ve rehabilitasyon ihtiyaçları ele alınmaktadır. Engellilik türlerine göre bireyin günlük yaşam becerilerindeki destek gereksinimleri, bireyselleştirilmiş bakım planı hazırlama süreci, özel eğitimde bakımın yeri, aile katılımı ve kurumlar arası iş birliği gibi konular incelenmektedir. Ayrıca, bakım sürecinde etik ilkeler, insan hakları, psiko-sosyal destek ve eğitimsel rehabilitasyon uygulamaları özel eğitim temelli bir yaklaşımla ele alınmaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Engellilik Kavramı ve Sınıflandırılması
2 Engelli Bireylerde Gelişimsel Özellikler
3 Bakım, Rehabilitasyon ve Özel Eğitim Arasındaki İlişki
4 Engelli Bireylerin Günlük Yaşam Becerilerinde Destek Gereksinimleri
5 Bireysel Bakım İhtiyaçlarının Değerlendirilmesi
6 Rehabilitasyonun Eğitimsel Yönü: Beceri Öğretiminde Sistematik Yaklaşımlar
7 Aile Katılımı ve Destekleyici Ev Ortamı
8 Vaka İncelemeleri ve Örnek Plan Geliştirme
9 Vize Sınavı
10 Engelli Bireyler İçin Bireyselleştirilmiş Bakım Planı Hazırlama (uygulamalı)
11 Kurum İçi İş Birliği: Özel Eğitimci – Aile – Diğer Profesyoneller
12 Bakım Planlarının Uygulanması ve Etkililiğinin Değerlendirilmesi
13 Etik Değerler ve İnsan Hakları Bağlamında Bakım Hizmetleri
14 Final Sınavı

Seyyar, Ali; Uluslararası Boyutuyla Özürlü Kota Sistemi, KAMU İŞ Dergisi; Sayı 1; Cilt 6; Ekim 2000 2005 tarih ve 5378 sayılı Özürlüler Kanunu, - Usan, Fatih M.; İs Hukuku´nda Sakat İstihdamı; Türkiye Sağlık İşçileri Sendikası;Veysel Aksoy (Editör) Engelli Bakımı ve Rehabilitasyonunu Planlama Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi. 2005 tarih ve 5378 sayılı Özürlüler Kanunu, - Usan, Fatih M.; İs Hukuku´nda Sakat İstihdamı; Türkiye Sağlık İşçileri Sendikası; 1999.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 10 2 20
Örnek Vaka İncelemesi 8 4 32
Beyin Fırtınası 5 8 40
Bireysel Çalışma 8 8 64
8 8 64
Toplam İş Yükü (saat) 222

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20 [PC] 21 [PC] 22 [PC] 23 [PC] 24
[OC] 1 4 5 4 4 5 4 4 5 5 4 4 5 4 5 3 5 4 4 4 4 3 5 4 4
[OC] 2 4 4 4 4 4 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
[OC] 3 4 4 5 4 5 5 5 4 5 4 5 5 4 4 4 4 4 5 5 5 5 4 4 4
[OC] 4 5 4 4 4 4 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4 5 4 4 4 4 4 4 4 4
[OC] 5 4 5 4 4 5 5 5 5 4 4 5 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
[OC] 6 4 4 4 5 4 4 4 4 5 5 4 4 4 5 5 5 5 5 5 4 4 4 4
[OC] 7 5 5 5 4 5 5 5 5 4 4 5 5 5 4 4 4 4 4 4 4 5 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek