GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBR1052021873 ENGEL GRUPLARI VE ÖZEL EĞİTİM Ders 1 1 4.00

Önlisans


Türkçe


Bu ders ile özel eğitim alanında eğitimi alan öğrencinin özel eğitim alanı konusunda bilgi sahibi olmak yeterliliği kazandırılacaktır.


Öğr.Gör. Hülya Solak


1 Özel eğitim alanı ile ilgili bilgi sahibi olmak
2 Türkiye’de ve dünyadaki özel eğitim çalışmaları konusunda bilgi sahibi olmak
3 Görme engelliler, İşitme engelliler, Dil ve konuşma güçlüğü olan çocuklar hakkında bilgi sahibi olmak


Yok


Yok


Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar, özel eğitimin genel amacı, özel eğitimin önemi, özel eğitim ilkeleri, özel eğitim kurumları ve özellikleri, engele neden olan faktörler, engelin önleme ve erken tanı, özel eğitim alanını sınıflandırma, yaygınlık oranları, dünyada özel eğitim Türkiye’de özel eğitim, görme engellileri, işitme engellileri, dil ve konuşma güçlüğünü tanıma ve sınıflandırma, nedenleri, önleme ve erken tanı, eğitimleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar Özel eğitimin genel amacı Özel eğitimin önemi
2 Özel eğitim ilkeleri Özel eğitim kurumları ve özellikleri
3 Engele neden olan faktörler
4 Engele neden olan faktörler
5 Engelin önleme ve erken tanı
6 Özel eğitim alanını sınıflandırma, yaygınlık oranları
7 Dünyada özel eğitim Türkiye’de özel eğitim
8 Arasınav
9 Görme engellileri tanıma ve sınıflandırma Görme engelliliğin nedenleri Görme engelini önleme ve erken tanı Görme engellilerin eğitimleri
10 İşitme engellileri tanılama ve sınıflandırma İşitme engellilik nedenleri
11 İşitme engelini önleme ve erken tanı
12 İşitme engellilerin eğitimleri
13 Dil ve konuşma güçlüğünü tanılama ve sınıflama Dil ve konuşma güçlüğü nedenleri
14 Dil ve konuşma güçlüğünü önleme ve erken tanı
15 Dil ve konuşma yetersizliği olan çocukların eğitimleri
16 Dönem sonu sınavı

Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık. Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken,.İ.H), PegemA Akademi, Ankara. Akçamete, G. (2009) Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara. Ersoy Ö.,Avcı N. (2001), Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri, Ya-Pa, İstanbul



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 4 4
Final Sınavı 2 2 4
Quiz 2 4 8
Derse Katılım 14 4 56
Örnek Vaka İncelemesi 14 2 28
Bireysel Çalışma 12 2 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 6 6
Toplam İş Yükü (saat) 135

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20 [PC] 21 [PC] 22 [PC] 23 [PC] 24
[OC] 1 2 3 4 3 2 3 4 2 4 3 3 3 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
[OC] 2 4 3 3 4 4 3 3 3 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 3 4 4 4 3
[OC] 3 4 4 3 3 3 4 4 4 4 4 3 3 3 2 3 3 3 4 3 3 3 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek