Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEC1202016873 | ENGELLİ HAKLARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı engelliliğe yönelik ayrımcılık, uluslar arası sözleşmelerde engelli hakları, engellilerle ilgili yasal düzenlemeler, sağlıkla ilgili engelli hakları, istihdam ile ilgili engelli hakları, eğitim ile ilgili engelli hakları, bakım hizmetleri ile ilgili engelli hakları, engelli maaşı ve son çıkan yasalarda engellileri ilgilendiren yasal mevzuatın öğretilmesidir.
TUĞBA KONTAŞ AZAKLI
1 | Engel türüne dayalı ayrımcılığı fark eder. |
2 | Engellilerle ilgili uluslar arası sözleşmeleri bilir. |
3 | Ülkemizde engellilere verilen hakları bilir |
4 | Bakım alanında engelli haklarını bilir. |
5 | Son çıkan yasal düzenlemelerdeki engelli haklarını bilir, takip eder. |
Yok
Yok
Ayrımcılık, uluslar arası sözleşmelerde engelli hakları, engellilerle ilgili yasal düzenlemeler, sağlıkla ilgili engelli hakları, istihdam ile ilgili engelli hakları, eğitim ile ilgili engelli hakları, bakım hizmetleri ile ilgili engelli hakları, engelli maaşı ve son çıkan yasalarda engellileri ilgilendiren yasal mevzuat
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ayrımcılık, engelliliğe dayalı ayrımcılık, engel türüne dayalı ayrımcılık. | ||
2 | Engelli hakları ile ilgili uluslararası sözleşmeler Engelli hakları sözleşmesi, çocuk hakları sözleşmesi, insan hakları evrensel beyannamesi | ||
3 | Türkiye'de engelli hakları | ||
4 | Sağlık ile ilgili engelli hakları | ||
5 | Vergi ile ilgili engelli hakları | ||
6 | Gelir desteği niteliğindeki engelli hakları | ||
7 | İstihdam ile ilgili engelli hakları | ||
8 | Hukuki haklar niteliğindeki engelli hakları | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Eğitim ve rehabilitasyon ile ilgili engelli hakları | ||
11 | Seyahat ve ulaşım ile ilgili engelli hakları | ||
12 | Engellilerle ilgili standartlar | ||
13 | Bakım ile ilgili engelli hakları | ||
14 | Diğer haklar | ||
15 | Genel tekrar | ||
16 | Final sınavı |
Erkan KARAASLAN (2015). ENGELLİ HAKLARI. EKAD YAYINLARI T. C. Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü ve T. C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı, Aile Eğitim Rehberi: Süreğen Hastalıklar, Ankara: 2006. T. C. Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü ve T. C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı, Aile Eğitim Rehberi: Ortopedik Özürlüler, Ankara: 2006. T. C. Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü ve T. C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı, Aile Eğitim Rehberi: Görme Özürlüler, Ankara: 2006. T. C. Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü ve T. C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı, Aile Eğitim Rehberi: Zihinsel Özürlüler, Ankara: 2006. T. C. Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü ve T. C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı, Aile Eğitim Rehberi: Ruhsal ve Duygusal Özürlüler, Ankara: 2006. T. C. Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü ve T. C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı, Aile Eğitim Rehberi: Dil ve Konuşma Özürlüler, Ankara: 2006. T. C. Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü ve T. C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı, Aile Eğitim Rehberi: İşitme Özürlüler, Ankara: 2006.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Okuma | 11 | 1 | 11 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | [PC] 23 | [PC] 24 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
[OC] 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
[OC] 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
[OC] 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 |