GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SEÇ2042015873 YARATICI DRAMA Seçmeli Ders Grubu 2 4 2.00

Önlisans


Türkçe


Eğitimde drama kavramını, dramanın tarihsel gelişimini ve drama aşamalarını kavramak. Drama ortamı ve drama lideri (öğretmen) niteliklerini, dramada kullanılabilecek teknikleri tanımak. Dramayı eğitim öğretim etkinliklerinde bir yöntem olarak kullanmak.


TUĞBA KONTAŞ AZAKLI


1 Öğrenciler, drama kavramının tanımını ve anlamını kavrayabileceklerdir
2 Öğrenciler, dramanın bir yöntem olarak eğitim öğretimdeki gerekliliğini açıklayabileceklerdir
3 Öğrenciler, drama türlerini açıklayabilme, dramanın dramatizasyon, tiyatro ve oyundan farklılıklarını söyleyebileceklerdir
4 Öğrenciler, dramanın yurtdışındaki ve Türkiyedeki tarihsel gelişimini kavrayabileceklerdir
5 Öğrenciler, eğitimde dramanın temel öğelerini ve aşamalarını açıklayabilileceklerdir


Yok


Yok


Drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, Dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, Dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, Drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, Drama da özel teknikler, Dramanın değerlendirilmesi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun yaratıcı drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Drama teriminin tanımı ve anlamı
2 Drama teriminin benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı
3 Dramanın tarihi
4 Dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları
5 Dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması
6 Drama ortamı ve öğretmen nitelikleri
7 Drama da özel teknikler
8 Arasınav
9 Dramanın değerlendirilmesi
10 Uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun yaratıcı drama örnekleri
11 Yeni örneklerin geliştirilmesi
12 Yeni örneklerin geliştirilmesi
13 Geliştirilen drama örneklerinin uygulanması
14 Geliştirilen drama örneklerinin uygulanması
15 Geliştirilen drama örneklerinin uygulanması
16 Final Sınavı

Önalan Akfırat, F. 2006 (Ed.); Yaratıcı Drama Dergisi, Çağdaş Drama Derneği Yayını, Cilt 1, Sayı 1, Ankara Dersin hocasının notları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Rol Oynama / Dramatize Etme 14 2 28
Bireysel Çalışma 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 60

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20 [PC] 21 [PC] 22 [PC] 23 [PC] 24
[OC] 1 5 5 3 5 5 5 5
[OC] 2 5 5 3 5 5 5 5
[OC] 3 5 5 3 5 5 5 5
[OC] 4 5 5 3 5 5 5 5
[OC] 5 5 5 3 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek