Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEÇ1192014873 | TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 3.00 |
Önlisans
Bu derste öğretmen adaylarına topluma gönüllü olarak hizmet üretme alışkanlığı kazandırmak, güncel toplumsal sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla işbirliği içinde grup çalışmaları yapma becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör. Hülya SOLAK
1 | öğrenciler bu sorunlara çözüm üretmede istekli olurlar. |
2 | öğrenciler uygulamalarda takım çalışması yapma, işbirliğine dayalı çalışmalar yapma becerisi kazanırlar |
3 | öğrenciler toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varırlar. |
4 | öğrenciler çevredeki çeşitli toplumsal hizmetlere gönüllü olarak katılma isteği geliştirirler. |
5 | öğrenciler toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler geliştirir, uygular ve sonuçlarını değerlendirirler. |
Yok
Yok
Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Topluma Hizmet Uygulamaları ve Önemi | ||
2 | Toplumun Güncel Sorunlarını Belirleme Ve Çözüm Üretmeye Yönelik Projeler Hazırlama | ||
3 | Toplumun Güncel Sorunlarını Belirleme Ve Çözüm Üretmeye Yönelik Projeler Hazırlama | ||
4 | Toplumun Güncel Sorunlarını Belirleme Ve Çözüm Üretmeye Yönelik Projeler Hazırlama | ||
5 | Proje çalışmalarının planlanması. | ||
6 | Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Alma | ||
7 | ARA SINAV | ||
8 | Topluma Hizmet Çalışmalarının Okullarda Uygulanmasına Yönelik Temel Bilgi Ve Becerilerin Kazanılması | ||
9 | Öğrencilerin Bilgi Ve Birikimlerini Kullanarak Toplumsal Bir Projede Yer Almaları | ||
10 | Öğrencilerin Bilgi Ve Birikimlerini Kullanarak Yer Aldıkları Toplumsal Projeleri Paylaşmaları | ||
11 | Okullarda Etüt Saatlerinde Öğrencilere Yardımcı Olmak, Yaşlı, Engelli Bakım Evleri Ve Çocuk Esirgeme Kurumunda Kişilere Yardımcı Olmak | ||
12 | Okullarda Etüt Saatlerinde Öğrencilere Yardımcı Olmak, Yaşlı, Engelli Bakım Evleri Ve Çocuk Esirgeme Kurumunda Kişilere Yardımcı Olmak | ||
13 | Okullarda Etüt Saatlerinde Öğrencilere Yardımcı Olmak, Yaşlı, Engelli Bakım Evleri Ve Çocuk Esirgeme Kurumunda Kişilere Yardımcı Olmak | ||
14 | Okullarda Etüt Saatlerinde Öğrencilere Yardımcı Olmak, Yaşlı, Engelli Bakım Evleri Ve Çocuk Esirgeme Kurumunda Kişilere Yardımcı Olmak | ||
15 | Genel Tekrar | ||
16 | FİNAL |
Topluma Hizmet Uygulamaları (Pegem Akademi) ; Ramazan Alabaş, Mahmut Çitil, Dursun Dilek, S. Tunay Kamer, Ümit Polatlı
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Proje Hazırlama | 8 | 8 | 64 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 6 | 6 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | [PC] 23 | [PC] 24 | |
[OC] 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | |
[OC] 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
[OC] 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | |
[OC] 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | |
[OC] 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 |