GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GİP2102013939 GEMİ ELEKTRİK VE ELEKTRONİĞİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 3.00

Önlisans


Türkçe


Öğrencilere elektrik devreleri ile ilgili temel kavramlar verilerek, doğru akım devrelerinin sürekli durumdaki çözüm yöntemlerini öğretmek.



1 Elektrik devrelerinin temel yasalarını hesaplar.
2 Karmaşık devre yöntemlerini ilgili esasları kullanarak çözer.
3 Doğru akım devrelerinin değişik problemlerini çözer.
4 Devrelerin çözüm yollarını analiz eder.
5 Devre çözümünde bilgisayar programlarından yararlanır.


Yok


Yok


Temel kavramlar, Elektrik enerjisi, iş ve güç kavramları. Kirchoff akım ve gerilim yasaları, Devre analiz yöntemleri (kol akımları, süper pozisyon, Theven ve Norton teoremleri), Birinci dereceden devre çözümleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 DC elektrik devresi temel elemanlarının tanıtımı
2 Temel elektrik devre formülleri, lineer direnç devrelerinde büyüklüklerin hesaplanması
3 Seri elektrik devreleri, ilgili denklemler ve örneklemeler
4 Paralel elektrik devreleri, ilgili denklemler ve örneklemeler
5 Karışık elektrik devreleri, ilgili denklemler ve örneklemeler
6 Karışık elektrik devreleri, ilgili denklemler ve örneklemeler
7 Karışık elektrik devrelerinde Kirşof bağıntıları, ilgili denklemler ve örneklemeler
8 Karışık elektrik devrelerinde Kirşof bağıntıları, ilgili denklemler ve örneklemeler
9 Yarıyıl içi sınavı
10 Vize sınavı Bitiminde soruların sınıfta çözümü ve kritize edilmesi
11 Temel devre teoremleri; a) Süper Pozisyon teoremi
12 Teoremin uygulanma şartları ve farklı örnek çözümleri
13 Temel devre teoremleri, Theven teoremi
14 Teoremin uygulanma şartları ve farklı örnek çözümleri
15 Manyetizma, ilgili denklemler ve örneklemeler
16 Yarıyıl sonu sınavı

1. U Arifoğlu, Mühendisliğin Temelleri Doğru Akım Devreleri Cilt- I, ALFA Basım Yayım Dağıtım, AŞ (2002) 2. M Yağımlı, F Akar, Doğru Akım Devreleri & Problem Çözümleri, Beta Basım Yayım Dağıtım AŞ (2002) 3. J Edminister, M Nahvi, Schaums outlines: Electric Circuits , Nobel YD (1999)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 14 1 14
Bireysel Çalışma 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 94

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15
[OC] 1 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
[OC] 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
[OC] 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
[OC] 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek